Filifjonkans värld

Alla inlägg den 6 mars 2007

Av Filifjonkan - 6 mars 2007 19:48

Det vart lite ärenden på byn först dagligvarorna var slut och ett paket skulle hämtas. Sorgligt nog var det mina skor som kom och de var gjorda för lindade geishafötter ungefär.Begriper inte vem som skall kunna få ner fötterna i dem. De var alldeles för smala för en fot.Så nu får jag lov att skicka dem tillbaka stön stånk,,,,krabbel krabbel med saker . Påslakanet var bra och min dräkt med. De behöver läggas upp byxorna för de var 10 cm för långa allra minst. Och tänk så bra jag som längtat efter att få lägga upp ett par långbyxor,,[märker ni hur jag ljuger) Jaja det går väl det med endera dagen.

Av Filifjonkan - 6 mars 2007 18:39

Det farligaste djuret som oftast går löst i våra trädgårdar,,Har du svaga nerver titta inte,,,,,:))

Av Filifjonkan - 6 mars 2007 17:24

FRÅGA DOKTORNS NYHETSBREVVECKANS FRÅGOR:Har förstått att man behandlar mitt höga blodtryck för att jag inte ska få stroke. Men jag förstår inte hur man kan få en propp i hjärnan för att trycket är för högt. Kan du förklara det?http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=65777&a=772120Mamma skulle opereras för gallsten, men hade högt blodtryck. Trots att man redan visste det, bestämde man sig först när hon låg på operationsbordet för att inte operera. Tycker det var klumpigt gjort.http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=65777&a=772126Min svåger dog efter en blodpropp. Han hade skadat sin hälsena veckan innan och fick gips men inget blodförtunnande för skadan. Har hört om liknande fall. Sådana här ärenden borde Lex Maria anmälas.http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=65777&a=772145Jag har skadat knäet, mediala menisken har gått av. Har även medial artros i knäet, Blev ordinerad medicin och sjukgymnastik istället för artroskopi. Är inte det att skjuta problemet framför sig? http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=65777&a=772149Jag drabbades av intensiv värk i händerna, som också svullnade. Fick tabletter mot inflammationen och blev bra. Nu har jag värk igen, i axlar och knän. Det är inte reumatiskt. Vad göra?http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=65777&a=772161Gastroskopi. Hur går en sådan undersökning till? Vad kan man se?http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=65777&a=772215Jag är 52 år och har den senaste månaden upptäckt blod i sperman. Vad beror det på?http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=65777&a=772166Hörde att det bara var mellanskillnaden man skulle betala om man valde ett dyrare läkemedel istället för det billiga apoteket vill byta till. Jag fick betala allt själv! Vad ingår i högkostnadskyddet?http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=65777&a=77217

Av Filifjonkan - 6 mars 2007 15:48

I min ena lilla blomsterlåda hade "fröknarna snödroppe" tittat över kanten försiktigt Snön smälte bort där i förrgår och det behövdes inte mer. De såg lite småfrusna ut efter nattens frost så jag skall bädda om dem med lite löv om en stund . Familjen Krokus har också försiktigt stuckit upp sina långa blad ännu hoprullade så jag krafsade om dem lite till kan bli kallt inatt igen.Gubben Frost tar ingen hänsyn han vräker sig så gärna över frk Vårs små försök. De två är inte så kontanta med varandra!

Av Filifjonkan - 6 mars 2007 12:34

Säkerhetsföretaget Sophos varnar nu för en så kallad trojan som uppträder i form av en harmlös skärmsläckare. Om trojanen installeras på en dator ersätter den en mängd olika filer med bilder på en populär figur från en japansk serietidning. De filer som skrivs över är bland annat de av typen exe, cmd, mp3 och bmp. Trojanen sprids i dag enbart i fildelningsnätverket Winny i Japan, men det finns självklart risk för att den även dyker upp i andra nätverk.» Källa: Neowin Virus siktar in sig på antivirusprogramfrån SymantecEn tydlig trend är att allt fler virusmakare är ute efter att hitta fel och brister i olika säkerhetsprogram. Det är därför inte särskilt förvånande när det nu rapporteras om ett nytt virus som har riktat in sig på Symantecs antivirusprogram. Det sägs dock inget om vad viruset egentligen gör. De användare som har sett till att uppdatera sin mjukvara med jämna mellanrum kan däremot känna sig lugna eftersom Symantec redan har åtgärdat problemet.Ladda inte ner några skärmsläckare från okända sidor är lugnast.Ja det gäller att vara uppdaterad på alla linjerna. Texten lånad från Snitt

Av Filifjonkan - 6 mars 2007 09:18

Har haft en del rotation på folk i mitt hus en period och det blir lite extra dammigt då märker man.Skall röja med dammsugare och golvtorkning och renbäddning idag, Det var så ljust i söndags så man såg hur gråa och fläckiga fönstren blivit av snö o regn men ingen ide att angripa dem förrän soptraktorn städat på trottoarer och gator i byn. Lyckas allt som oftast tvätta köksfönstren och farstubron och tycker det ser så rent o fint ut då kommer soptraktorn dagen efter det slår aldrig fel. De vattnar ju knappt inte när de sopar eller snarare vattnar för lite så det är sånt dammoln rena sandstormen så efter det är det bara att tvätta allt på utsidan fönsterbleck markiser farstubroar trappor brevlådor. Har man dessutom varit upp och kört bilen i tvätten på macken är man beredd att slåss med soptraktorns gosse den saken är klar.För man har en vit bil och 10 minuter senare är den sandfärgad !Har gastat och påtalat och skällt med hjälper inte de bara kör gasen i botten sopborstvalsen på fullt ös. grrr... De har fått lov att tala om i bytidningen dagen innan de skall köra sägs det så nu gäller det att hålla utkik(Fönstret är lånat hos Gaddi)

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards