Filifjonkans värld

Alla inlägg den 23 mars 2007

Av Filifjonkan - 23 mars 2007 23:05

Jaha trött som vanligt dags att ta ner skylten för idag och gå till sängs. Dagen har varit bra man får vara nöjd. säger godnatt Sverige var ni än är

Av Filifjonkan - 23 mars 2007 20:22

Här kommer dagens fnisstripp igen lånad på Hd.(Se länk)Länk till seriesidan här

Av Filifjonkan - 23 mars 2007 17:23

Hannele här ser du mitt fågelbad det är likadant som det du har...när det hade gått sönder 2 st på 3 år så vart jag sur och köpte denna och tänkte att den här skall då inte gå sönder..och det har den inte gjort heller skrattar,,Bänken som står bredvid den tog vinden häromkvällen och skickade iväg ett par meter det blåste ju storm på natten då..men de håller har 2 st. Måste oljas vart år men det går bra., på den bilden var plattorna inte färdiglagda ännu,Men det är de nu.

Av Filifjonkan - 23 mars 2007 15:07

Fick på aktion förstås helt nya och fräscha lite roliga med tycker jag ref till bilderna. Skall jag ha på mina dukar när man vardagsäter i köket. Kaffe har en förmåga att skvätta ur kopparna och rinna ner på bordet likaså en del mat för att inte tala om ketchup,,,splurrp...stänka,, stänka... röd duk....Har haft apelsinklyftor och har men det är bara 2 st. Bra pris med på dessa.

Av Filifjonkan - 23 mars 2007 10:17

Ojoj nu så har man stampat jordgolv i köket väldigt chickt...stavas det sÅ?? Ja ni fattar vad jag menar. Men de små skotten på sina vingelstänglar som man får pilla ner med pincett det har nu rest sig ordentligt.Märkligt man tar fram ordentligt med underlag så man inte skall spilla jord och annat jox det går riktigt bra i 30 sekunder sen börjar det.Det liksom drar sig mot kanten för att riktigt kunna rinna ner mot golvet,Brukar stå ute på tomten annars med detta men det är ju för kallt nu så det blev till att skräpa ner inne.Jaja det blir flera meter långa slingor av dessa med röda paraplyblommor på längre fram i sommar om väder och vind vill det förstås.

Av Filifjonkan - 23 mars 2007 04:46

Det är kallt idag och ännu mörkt. Natten har inte träffat gryningen ännu men snart så är den på väg,kan ana frk Gryning vid horisonten om jag tittar ut ordentligt.Nåväl här vankas kaffe och en grovbrödsmacka med tomater på bara. Lite vitaminer är inte fel till hjärnkontoret.Lite senare idag skall det bli avfärd till grannbyn för att hämta bordstabletterna som jag skall visa er sedan..måste få i mig kaffet först bara annars blir det härdsmälta här av alltihop. "Ty kontorspersonalen har inte börjat jobba ännu"... ha en bra dag alla som är uppstigna särskilt Makalös :) ta dig en kopp kaffe det räcker till dig med.

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards