Filifjonkans värld

Alla inlägg den 24 mars 2007

Av Filifjonkan - 24 mars 2007 23:21

Den här natten har vi arbete att göra! Gymnastiserar mitt pekfinger så de är riktigt i form. Dags att knappa fram klockan en hel timme igen. Det blir mörkare på morgonen men ljusare så mycket längre på kvällen i stället,Det är ett säkert vårtecken det med. Så vad ni gör så håll ordning på pekfingrarna ni som skall ställa om tiden

Av Filifjonkan - 24 mars 2007 22:55

Kom ihåg i natt (ref till bilden) så säger jag godnatt Sverige var ni än är

Av Filifjonkan - 24 mars 2007 14:30

Vad det förändras stickmodet likaså virkmodet...det man hade som var tiptop nytt när det begav sig ser ut som någon slags fornlämnig uppgrävd i en åker på Gotlands ungefär.Nåväl har bläddrat igenom och kommit ihåg, Det var trevligt här är en bild på ett par sockor som jag stickade då och det var stort ståhej om det...en nyckelpiga var ju rena drömmen att ha på hälen...skrattar..Sen har jag scannat in det första stickmönstret jag gjorde åt min dotter. Mönstret kostade 50 öre, scannar in baksidan med då. . Hon är en vuxen dam numera. Lite annorlunda är det dessutom i svartvitt för färgtryckta mönster var inte uppfunna ännu. Det ni man är mogen för krematoriet nästan ju!

Av Filifjonkan - 24 mars 2007 09:03

Där är det ett liv för det första ser det ut som hela åkern är full av kvarglömda snökokor hundratals stora maffiga. Men vid närmare påseende så visar det sig vara hela Sveriges svanar på inflygning eller kanske på sightseeing över Småland. Historien förtäljer inte varifrån de kommer eller vart de tänkt sig som slutdestination det vet bara dem så ligger i täten antar jag.Tydligen var de trötta efter lång flygning så de gick ner för landning. Äter en stadig middag på bondens höstsådda gröda så det är nog inte mycket kvar i matväg där när de lämnar om de gör det i morgon.Vet inte ännu men det hör man för man hör deras vingslag och läten så tydligt för de för en livlig konversation under flygningen.Är väl tjafs om vem som skall ligga först eller sist.. Vem minns inte Magnus och Brasse..jag är först jag är först jag är allra allra först...osvDet är vår när fågelstrecken kommer..men känns ändå kallt om dagarna .Men svanarna de är så fantastiskt vitas ser ut som de just lämnat någon automatisk fågeltvätt allihop.Välkomna skall ni vara ni vackra skapelser.

Av Filifjonkan - 24 mars 2007 04:25

Vaken i alla fall som vanligt. Svårt sova över tiden när man får. Har druckit morgonkaffet tillsammans med mina inköpta vita tulpaner som sällskap. Samt morgontidningens gratisex Kalmarposten som kom i postlådan.Undrade varför tidningsbilen stannade vid min låda nu på morgonen men det fick sin förklaring.Ibland får man tidningen.De vill så gärna att man prenumererar på den fast man sagt nej minst 43 gånger i telefon.Det är så stort och klumpigt med en papperstidning så spiller man ju kaffe på den med. Man kan tappa en bit skinka och en tomatbit med rätt ner i trycksvärtan,,,blä så går det inte att vända sida för de sitter ihop.Så kan det gå. Lugnast att ingen ha.

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Skapa flashcards