Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 4 maj 2007

Så är det slut på arbetsveckan igen. Fredagen gryr ljuset kommer åter..

Av Filifjonkan - 4 maj 2007 06:25

Godmorgon världen. En ny orörd dag den bara väntar på att vi skall fylla den med något . Lite liv och rörelse lite torghandel lite skrattande barn är några delar av en dag...Den blir vad vi gör den till. Använd den väl för den kommer inte åter. Nu börjar det Filifjonkska palatset med kaffe  och ett puzzel så är det påbörjat med att fylla upp denna fredag.

 
 
Bippel

Bippel

4 maj 2007 06:41

God morgon F!!! För visst är den god, här i alla fall.
Visst är det en Ford Anglia på bilden????
Min lekkompis pappa hade en sån när vi var barn. Häftigt!!
Ha en bra dag.
Off to work, bye bye ...

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

4 maj 2007 08:58

Godmorgon Bippeliboppen. Ja du har rätt en Ford Anglia en liten pärla. Gamla bilar är häftiga i sitt utseende helt överens med dig

 
akson

akson

4 maj 2007 10:14

God morgon Filifjonkan!
Idag en annan dag, sol på himlen och värme i hjärtat. Det har hänt en massa saker där utanför dörren, men ännu inget som rör mig.
Att det är fredag gör att det bara är några timmar kvar att jobba den veckan, såååå skönt en lång härlig helg att se fram emot.
Den var snygg den bilen, det rullar fortfarande några sådan gamla godbitar på våra vägar. Men när jag ser dem så tänker jag på engelska serier där handlingen är från 60-talet, och där de befinner sig på den engelska landbygden. Blåsiga hedar och gammal hederlig musik, med Beatles och alla de andra långhåriga sakerna.

http://akson.wordpress.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

4 maj 2007 10:20

Godförmiddag på dig Akson: ja det är som du säger och bilen fnissar.. din beskrivning av den serien är på pricken undrar om den hette hem till gården eller något i den vägen. Ja helgen stundar skall bli skönt.

 
akson

akson

4 maj 2007 11:02

Nja jag tror inte att den är med i "Hem till gården" eller Emmerdale som den heter på engelska. Denna serien ser jag varje dag, är jag inte hemma spelar jag in den. Men den kan ha varit med i något av de avsnitten som spelades in på 60- och 70-talet. Eftersom de är ganska så tidsenliga.

Jag tror att bilen var med i en annan serien som handlade om poliser eller något sådant, på den engelska landsbygden.

http://akson.wordpress.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

4 maj 2007 11:45

ja just det Akson det var en lite kraftig äldre polis och en smalare och Anglian och så var det en som cyklade ibland med..näe kommer inte på namnet men det var 60-70 talet

 
marie

marie

5 maj 2007 10:21

Å tänk att där sitter väl lilla jag på motorhuven...

http://carpediem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

dsorfi

5 maj 2007 17:31

En gammal goding ser jag med en fräsig Alma på huven,hihi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards