Filifjonkans värld

Alla inlägg den 2 maj 2007

Av Filifjonkan - 2 maj 2007 22:28

Här har varit städdag med mera
Pustar...dammat i hyllorna och alla prydnadsgrejor man har. Samt dammsugit bäddat rent och torkat golven!
Gjort rent avloppet men fick inte ihop det så det blev till att ringa rörmokaren som kom på eftermiddagen och fixade till det. Röris tyckte inte jag hade talang för rörmokeriet alls tyckte det var bättre jag ringde honom direkt istället, Han satte dessutom fast en skåpdörr som hängde snett åt mig. Har försökt skruvat på den men se det blev aldrig som det skulle.Nu är man mogen för vilohemmet så nattens sömn lär bli god och lång .Nu ser vi inte mer för natten har lagt sitt svarta täcke över oss.Godnatt Sverige var ni än är.


Av Filifjonkan - 2 maj 2007 19:04

Vad skall vi göra med dem? Ja Filifjonkan vet ju vad hon skulle göra men det kan man inte skriva...2 personer på
cykel nerkörda bara och lämnade på vägenatt dö. (varav båda nu är avlidna) Förfärligt helt enkelt måtte det vara den de tagit. Det visade sig idag att det var rätt han har erkänt rattfylla olovlig körning
fartöverträdelser mord på 2 personer och smitning.
Men det blir väl bara så lindrigt och kan inte bevisas så den går väl med fri som många av dem gör..Morr..Två
familjer där barnen nu är faderlösa och två makelösa mödrar det är den bistra sanningen Och den olyckan får väl
köra bil igen om ett år eller så!Skulle inte förvåna mig.
Här finns länken till Aftonbladet


cyklande man

Av Filifjonkan - 2 maj 2007 16:48

Lindström är som vanligt aktuell .
Länk Fnissa åt Bon ton... Flina eller gråta det är frågan?.

Av Filifjonkan - 2 maj 2007 14:54

Hm.. Filifjonkans språk är inte särdeles vackert men det är inte innehållet i denna artikel heller. Mår illa rent ut
sagt. Har konstaterat att det kanske är tur att man inte har en sambo eller äkta make just nu. Ty mathållningen
hos vissa är då inte att rekommendera.
Läs artikeln så förstår ni varför. Kanske kan det lära någon som tänkt bedra sin fru att låta bli. Men det var inte
snällt detta.
Hämnden
arg gubbhuvud



Av Filifjonkan - 2 maj 2007 12:55

         Mousse               Rosa chokladmossè
 Ingredienser
15 glas
4 dl Arla Köket vispgrädde
200 g vit choklad
4 äggulor
1–1 1/2 krm röd karamellfärg
Gör så här
Vispa grädden. Bryt chokladen i bitar och värm den i vattenbad eller i mikrovågsugn tills den precis blir mjuk. Rör så att den smälter. Rör ihop äggulorna i en skål. Tillsätt chokladen under kraftig omrörning. Blanda först i lite av grädden och sedan resten. Rör i karamellfärg. Häll upp i små glas. Låt moussen stå 2–3 timmar i kylen. Garnera med strössel eller mörk choklad i bitar.Går bra med ljus med och det smakar himmelskt.

Mat
Av Filifjonkan - 2 maj 2007 11:42

Gillar du Sudoku på toaletten alltså?
Något annorlunda toalettpapper designat av något ljushuvud.
Fast en rolig idè måste jag tillstå.
kolla här då

Av Filifjonkan - 2 maj 2007 09:46

sjuksyster med sprutaFråga doktorn denna veckan handlade om hur synen på psykisk sjukdom förändrats genom tiderna. Det blev också ett återbesök hos Mikael som försöker med en ny livsstil efter magsäcksoperationen. Dessutom dansades det tango.
doktorns sida

VECKANS FRÅGOR:
Min fru drabbades av Creutzfeldt-Jacobs sjukdom 2004, och dog efter en kort tid på sjukhus. Jag undrar hur sjukdomen uppstår. Har forskningen gjort några framsteg?
HärJag trampar testcykel varje dag och försöker hålla igång. Ibland behövs mer ork för att slå i spik eller bära upp drickabacken. Vissa idrottare tar anabola droger för att orka - kan jag göra likadant?
här

Det har pratats i media om att stent som innehåller läkemedel tydligen skulle kunna ge besvär och sjukdom. Vad ska vi göra som fått en sån stent i samband med ballongvidgning av hjärtats kranskärl?
här

Har en nära släkting som ser sånt som inte finns, t ex att någon går in i rummet fast dörren är låst. Han är lite dement. Hur ska man bäst svara då? Hålla med eller säga emot?
[/url=http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=68404&a=809928]här[/url]

En ung god vän till mig har fått elchocker. Jag trodde det inte användes längre. Tycker att det verkar läskigt. Hur går det till? Vad händer i kroppen?
här

Hur gör en diabetiker (typ II) om han får vinterkräksjukan och inte får behålla maten?
här

FRÅN ARKIVET:
Jag har ätit sömntabletter i tre år. De heter Imovane. Jag har försökt att sluta, men kan inte. Hur illa gör det min kropp?
här

Varför är det så vanligt att äldre blir undernärda?
här

Vad är egentligen lipom? Har fått det svaret om en knöl jag har på ryggen. Det är väl inte cancer?
här

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards