Filifjonkans värld

Alla inlägg den 24 maj 2007

Av Filifjonkan - 24 maj 2007 20:15

Godisskål


Imorgon är det fredag och det är dags för "riktigt-mannen" på mitt jobb.


"Riktigt-mannen" är en trevlig förståndshandikappad man i medelåldern som har en stor förkärlek till godis. Då menar jag STOR. Varje fredag dyker han upp och handlar en sisådär 3-4 kilo sega råttor och annat godis i gelé.


Det roliga med denna herre är att han alltid avtackar personalen när han lämnar butiken med frasen:


"Jag vill tillönska denna butik och dess personal en riktigt trevlig helg"


Där kunde historien bara varit en tokrolig anekdot som inte har nån vettig mening men givetvis är det inte slut där!


Beroende på herrns humör, olika grad av glädje, så lägger han in ordet "riktigt" så många gånger som motsvarar hans glädje. Således kan denna mening dra ut på tiden.


"Jag vill tillönska denna butik och dess personal en riktigt, riktigt, riktigt, riktigt, riktigt, riktigt, riktigt, riktigt, riktigt, riktigt, riktigt, riktigt, riktigt, riktigt, riktigt trevlig helg!"


Det kunde vara slut på denna anekdot här också men ännu är vi inte klara. Till saken hör nämligen att mannen är MYCKET högljudd, sudd på skriker.


Att det så tydligt framgår att han är "en glad skit" gör att han inte skrämmer folk men kunder som inte träffat på mannen innan och kommer in i butiken ser alltså en man med en kasse godis i ena handen och den som står i kassan i andra handen (han vill nämligen skaka hand under hela ramsan av "riktigt") skrikandes "JAG VILL TILLÖNSKA DENNA BUTIK OCH DESS PERSONAL EN RIKTIGT, RIKTIGT, RIKTIGT, RIKTIGT, RIKTIGT, RIKTIGT, RIKTIGT, RIKTIGT, RIKTIGT, RIKTIGT, RIKTIGT, RIKTIGT, RIKTIGT, RIKTIGT *andningspaus* RIKTIGT, RIKTIGT, RIKTIGT, RIKTIGT TREVLIGT HELG!"


Sen går han vinkandes ut ur butiken medans folk står med hakan tappad ända ner till golvet. Såna människor, hur stolliga de än är, gör att ens ibland mycket tråkiga och monotona dagar får ett uppsving.


Sedär, där fick ni lära känna lite om mitt jobb. "Riktigt-mannen" är en trevlig sådan kunskap och kanske får jag tid framöver att ta upp några av de sämre sakerna med att jobba i en butik som den jag jobbar i...



Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards