Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 9 maj 2007

Dessa farliga studsmattor... ta bort dem ur marknaden nu!

Av Filifjonkan - 9 maj 2007 20:26

Dödsolycka på studsmatta
Norge: Elvaårig pojke dog vid lek på vanlig studsmatta utomhus
Runt studsmattan hade familjen spänt ett nät för att leken skulle bli säkrare. Men i går dog en elvaårig pojke efter

att ha lekt på mattan.
 Pojken hade maximal otur, säger polisman Dagfinn Dyrud till aftonbladet.se. Aftonbladets text
 Studsmattorna har alltid
jag tyckt sett farliga ut. Vi har ju sett på You tubes fimsnuttar hur folk far i backen och upp iträd av dem. Man ser

hur de landar på kanterna och hur ryggraden böjs med en skräll. Filifjonkan tycker dessa borde tas ur marknaden

faktiskt på grund av alla dessa skador Man ser ju ofta en 4 till 5 små barn hoppa och skutta på dem utan hjälmar

och inga vuxa i närheten heller.  Tragisk olycka detta.
svart fjonka

 
 
Ingen bild

sandra

9 maj 2007 20:39

Jag håller med, de ser farliga ut. Jag kan inte ens hoppa, får bara problem med ryggen, vilket är onödigt. Men många verkar å andra sidan gilla det. Inte kul när något sånt där händer, fast det är första gången jag hört om någon som dött :/

 
Ingen bild

Sonen

9 maj 2007 21:31

Man kan aldrig skydda folk från sin egen dumhet.

Skadat sig har ungar gjort i alla tider, inte minst jag själv, kära moder ;)

...och jag liksom de andra ungarna överlevde med lite blåmärken. Det går inte att vaddera hela världen.

 
akson

akson

9 maj 2007 21:35

Nja jag vet inte vad jag ska tycka i denna frågan. Bror har en sådan stutsmatta och kidsen älskar att hoppa i den, men visst de har många regler för hur mattan ska användas.
Några gånger har även jag varit och hoppat i den och det är både roligt och hur jobbigt som helst.
Vad jag hört är att många skadar sig i dessa mattor, men att någon dött tidigare tror jag inte.

http://akson.wordpress.com

 
Hannele

Hannele

9 maj 2007 22:16

Man ska inte förbjuda saker utan lära använda dem.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
curlingmormor

curlingmormor

9 maj 2007 22:39

Att förbjuda studsmattor tror jag nog inte behövs, däremot så krävs det tycker jag att de vuxna sätter upp regler för hur det skall gå till på studsmattan!!
Kramizzzz

http://wordpress.com

 
Ingen bild

dsorfi

9 maj 2007 22:43

Usch så hemskt,de ger ju bra motion men det händer för mycket olyckor.

 
Ingen bild

dsorfi

9 maj 2007 22:44

Dsorfi säger natti natti och sov så sött.

 
Filifjonkan

Filifjonkan

9 maj 2007 23:01

Sandra:ja första gången jag med hört om död men många med skador däremot
Sonen: Ser här att jag får väl ändra mig och ta tillbaks kanske lite oövertänkt men det har varit så många skador av dessa mattor därav min kommentar om förbud .
Akson:Ja barnen gillar ju detta det är förståeligt men har ändrat åsikt efter lite snack om det Hannele sa en bra sak där,
Hannele: Ja det var faktiskt sant som du säger har insett det
Curlingmormor:Ja precis det är nog riktigt bara föräldrarna håller koll också då
Dzorfi: Ja det händer för mycket olyckor det måste läras ut som Hannele sa
Ok Godnatt allihop tackar för kommentarer och är inte sämre än att jag kan ändra inställning.

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

Sonen

9 maj 2007 23:29

God natt fjonkan!

Tidig morgon på jobbet imorgon igen.

 
Filifjonkan med tandborsten i handen

Filifjonkan med tandborsten i handen

9 maj 2007 23:35

Godnatt min kära son. Så det är tidig morgon igen ja du har det snärjigt verkligen.Men hoppas solen lyser därnere i morgon på er

http://filifjonkan-se

 
Hannele

Hannele

9 maj 2007 23:58

Själv har vi inte lämnat banen ensamma, vi cyklat med dom till tioårsåldern, allt, tills de är tillräckligt gamla för saker och ting.

http://hannelesparadis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards