Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 20 juli 2007

Filifjonkan hemkommen från semestern hittar elak kommentar från en "Linda" läs den

Av Filifjonkan - 20 juli 2007 09:45

kommentar till Så far då Filifjonkan med sin granne på husvagnssemester.
Ursäkta om jag frågar men jag brukar vara inne och läsa en kompis blogg och ser att du har hängt med bra länge ( vilket är kul för dig MEN har du inget annat att göra?

hur hinner du sitta och bara blogga blogga å åter blogga hela dagarna hela tiden???


det är fascinerande eftersom ni verkar vara ett, vad ska man kalla er, bloggmaffiagäng som kommenterar varandra ständigt ocg har en inre cirkel dit ingen annan är välkommen...?


du är mycket fantasirik och skriver trevligt men jag tycker det verkar tradigt att låta hela sitt liv styras utav en blogg.


min väninna har dessutom kommenterat dig väldigt trevligt och skickat sin bloggadress men ALDRIG fått svar??!!

det är där eran bloggmaffiainre cirkel kommer in i bilden, ingen utifrån är välkommen.

fan vad tråkigt att du plus dina gelikar är sådana.

ändå är det pga era läsare som ni ligger på topp.

min väninna är riktigt vacker och har en bild på sig själv som presentation från ett bröllop.

kan tänka mig att det kanske handlar om ytligheter.

tråkigt men säkert sant.


ja ja...ha det bra i sommar. Linda ( som snart ska starta en blogg å testa om du svarar:-)


tjingeling

av Linda den 12 juli

 
 
Ingen bild

Skogstroll

20 juli 2007 09:56

Välkommen hem Fjonkan
Förstår att du blev ledsen när du läste Jag blev dock arg.Kanske denna Linda mår väldigt dåligt så hon måste skrika lite för att få uppmärksamhet i denna konstlade värld.Skogstroll rekomenderar ut i skogen plocka svamp sjung och hoppa över tuvorna kanske någon vätte tittar fram.Och framför allt låt ingen annan råka ut för det dåliga humöret.
Linda blir säkert tant oxå och kan glädjas åt det lilla Att vara glad åt lite är att vara rik.
Har saknat dig fjonkan
Kram från trollet

 
Hannele

Hannele

20 juli 2007 09:57

Hoppas Filijonkan har haft det bra. Det var ju inte något trevligt väkomnande, när man kommer hem. Lite orättvist, för Filijonkan är ju flitigt att svara på inläggen i sin blogg, jag ser många bloggar, där ägaren aldrig svarar på kommentarer. Det får väl bloggaren själv avgöra? Blogg är ens egen och där får man göra precis som man vill, skriva vad man vill och om någon inte vill läsa, så är det bara att låta bli, eller? Vad har "LInda" med att göra, vad Filijonkan skriver om?? Klart man blir en liten bloggfamilj, för man väljer ju att läsa sådana blogg som intresserar en själv. Det är väl det som är ganska trevligt med bloggandet.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
trollpackan fnyser!

trollpackan fnyser!

20 juli 2007 10:46

Förstår att du blir ledsen, vilket välkomnande hem...Linda har missuppfattat det här med bloggandet, som du säger. Det är ju inte så att man måste kommentera allt man läser, och alla bloggar läser man ju inte heller...en omöjlighet..det är ju över 7000st*skratt*, då skulle man verkligen behöva bo framför datorn! Nej, inget att bry sig om säger jag! Hon är antagligen avundsjuk att du har många läsare, hon kanske tror att det är en tävling...*fniss* Kommentera det du vill och välkommen hem! Kram på dig!

http://trollpackan

 
maria

maria

20 juli 2007 11:06

Så tråkigt!!! Jag tycker att det är så väldans trist att fjonkan får en sån kommentar... Bloggandet handlar väl inte om att ligga på någon topp!!!

Bloggandet är ju något man gör för sin egen del och ibland så stöter man på andra bloggare som man tycker om och tycker om det de skriver och vill kommentera...

Kanske de som skriver elaka kommentarer inte själva har något annat att göra...

Så trist det blir...

Jag tycker att det är så skönt att fjonkan är hemkommen har riktigt saknat hennes upptåg och listigheter!!!

Hoppas att ni hade det riktigt bra på er semester!!!

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

20 juli 2007 11:26

Skogstroll: Kan ju vara så som du säger men man får strunta i vad hon skriver och hoppas att hon hittar sig själv!
Hannele:Ja du Hannele ibland undrar man hur en del tänker? Fel klart och tydligt i alla fall kram på dig
Trollpackan: Skrattar..ja du 7000 bloggar det är en omöjlighet verkligen tackar för vänliga kommentarer skall straxt in till dig har inte sett vad som hänt ännu?:9
Maria:Ja visst är det så man skriver inte för att ligga på någon lista utan för samtalet mellan andra och en själv samt man får tips och recept och ser vackra saker och kan få eller ge råd,,det är en trevlig hobby och sitter framför bloggen hela dagarna näe det hinner man inte ! men det är väl så att det är ett samspel sol Linda behöver lära sig och att man får bjuda lite på sig själv med.

 
Ingen bild

Pia Puma

20 juli 2007 12:18

Undrar var hennes problem e. Synd att hon uppfattat det så över huvud taget, ingen maffia här inte bara några som känner varann lite mer under tiden som gått o även från andra platser. Alla är välkomna att hälsa på men det är ju inte alltid som man kan kommentera alla inlägg o ibland missas ju några med, inget illa menat för det. Så fjonkan ska ta inlägget med ro, vi gillar dig som du e.
Hoppas Linda o hennes vän kan komma o ändra uppfattning om oss här o se att vi absolut inte är någon maffia.
Kram på dig fjonkan o välkommen hem.

 
Elisabeth

Elisabeth

20 juli 2007 12:53

Lite ledsen Linda kanske? Avundsjuka?

Jag sällar mig till de övrigas kommentarer... fast jag inte känner dig, eller har bloggat till dig tidigare..

Men som en motvikt till det hon skriver så skickar jag här en kommentar till dig... och du behöver ABSOLUT inte svara! Tänker då ABSOLUT inte sitta framför datorn och stirra mig blind på om just du svarar eller inte!!

Ha det gott.. och välkommen hem!

http://himlastigen.blogspot.com

 
Kärleksdravel

Kärleksdravel

20 juli 2007 12:56

Heeeeeeeeeeeej och välkommen hem säger jag med! Saknat dina rader här =)

Alltså jag bara måste (precis som andra) kommentera Linda. Hon är nog den tragiskaste människan jag har hört på riktigt länge...Synd om henne att HON måste ta hand om kompisens blogg...hon är väl för feg för att skriva en egen helt enkelt...Precis som alla säger att det är faktiskt ingen tävling om vem som gör flest inlägg eller får flest kommentarer osv...sen tycker JAG personligen om att få kommentarer men skriker inte i höga skyn om ingen kommenterar ALLA mina inlägg (då jag kan skriva en massa rappakalja ibland) Visst har man känning av att det är vissa grupper i bloggandet då som andra säger att man kollar in vissa sidor och återkommer gärna då och då för att det är av intresse...
Kramar om Filifjonkan och säger, skit i dom och lyssna på oss som gärna läser din blogg med nöje och har förståelse för om man kanske inte alltid syns men fortsätter sitt trugande med att skriva...

Ps. Hoppas du förstod liiite av det jag har skrivit...känner att jag vart en aningen upprörd över hur man kan skriva på det viset.

kram kram

http://karleksdravel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Husfrun

20 juli 2007 12:57

Oförskämt att kräkas i din blogg. Har man ont av att andra har trevligt kan man ju låta bli att vara där då. Krav kan man faktiskt inte ställa utan vill man skriva trevliga inlägg så gör man det annars ska man låta bli tycker jag.
Avundsjuka tycker jag det ser ut som.

 
Ingen bild

Husfrun

20 juli 2007 13:04

Välkommen hem filifjonkan!
in blogg är en av dem jag oftast tittar in och läser. Dessutom är jag så glad över alla de kommentarer som du gör i min blogg fast jag inte hinner besvara alla gånger, men läser dem det gör jag. Jag gillar dig skarpt!

 
Ingen bild

Fru Fundersam skakar på huvudet

20 juli 2007 13:27

Välkommen hem!!!
Jag tror att man lätt kan tro att det är en inre krets. Men så är det ju inte ...
Det är ju bara att själv kliva in och kommentera där man har lust. Och rätt vad det är får man svar ...

 
Millis

Millis

20 juli 2007 14:16

Tråkigt med såna påhopp, men inget att bry sig om. Det är så sant, som det är skrivet i visan - "alla kan ju inte älska alla här i världen".
Filifjonkan var faktiskt en av de första, som hälsade mig välkommen till bloggvärlden.
Kramis

http://millis.bloggagratis.se

 
Malou

Malou

20 juli 2007 14:31

Hej Fjonkan, kul att semestern har varit bra, och välkommen tillbaka. Som sagt, bry dig inte om gnällmånsar...själv har jag inte en aning om hur många som läser min blogg - bortsett från familjen - och tycker dessutom det är ganska ointressant. Hur gisk det mer myrorna??

http://www.enjoydiary.net/no/malou

 
Ingen bild

Filifjonkan igen

20 juli 2007 16:09

Pia Puma Tack skall du ha för vänliga ord
Elisabeth:skrattar..rart av dig skall straxt hälsa på hos dig med.. välkommen då till Filifjonkan och oss andra som här läser,,
Kärleksdravel...tackar tackar ser att vi är överens det är nog synd om Linda kanske.
Husfrun: Tack för snälla ord och jag blir glad när jag hälsar på hos dig för det är så mycket trevligt att se
Fru Fundersam: ja kanske är det så men nu hr vi ju dementerat det så man hoppas ju att Linda ser att det är fel det hon skriver,, får se om hon lämnar sin adress till sin blogg då sen?
Millis näe sant det du säger som visan proklamerar
Malou: Tackar tackar.,,näe då men det är synd om tjejen hon låter så bitter,,,men kanske lämnar hon sin bloggadress senare? vi får se..

 
Ingen bild

dsorfi

20 juli 2007 17:11

Välkommen hem kära fjonkan ,skönt att du är tillbaka och den svenska avundsjukan är ju berömd så det är inget att bry sig om.

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

20 juli 2007 17:12

Välkommen hem igen!
Jag är också tibaka i stugan igen, efter några dagars "utflykt" till goda vänner!

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan ler

20 juli 2007 18:06

Gerda Thyra å är du hemma nu så bra du har saknats..
Dzorfi: Ja det är sant som du skriver verkligen nu har vi alla samma åsikt så det måste ju vara så att Linda den raringen har fel!

 
-Nena-

-Nena-

20 juli 2007 18:57

Välkommen hem igen. Hoppas semestern varit riktigt bra.
Trist välkomnande hem bara med sådana kommentarer.
Bloggmaffiagäng har jag aldrig stött på här. Man kommenterar ju det man känner för.

http://nena.bloggagratis.se

 
Ingen bild

coz

21 juli 2007 08:08

Välkommen hem.
Bra att du la ut Lindas kommentar.
Där var avunden i sitt esse.
Stackars lilla LINDA.
Hoppas semestern var skön!
coz

 
ella

ella

21 juli 2007 08:48

Å skrutt...
Min kommentar försvann!?? *snyft*
Välkommen hem i alla fall!

http://livetefter.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

21 juli 2007 11:28

Hej Coz med fru!
Vad roligt att höra av er igen måste jag se om du har öppnat blogg igen straxt,Jadå semestern var riktigt bra men regnig bitvis
. och ja du det är nog synd om Linda faktiskt ju mer man tänker på det,,,
Ella hej Det gör väl ingenting als det tack skall du ha för välkomnandet skall titta in till dig sen.

 
akson

akson

21 juli 2007 12:26

En stor Välkommen hem kram från mig till Dig!
Jag kan bara instämma med vad alla sagt om denna stackars Linda som på ett eller annat sätt missuppfattat syftet med att blogga. Eller är det som en del säger rena rama svensk avundsjuka. Ja, inte vet jag!
Ännu en gång välkommen hem eftersom vi är många som saknat din närvaro här!

http://akson.wordpress.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

21 juli 2007 12:56

Hittade ingen blog på dig på det vanliga namnet? Har du en annan så skriv det bakvägen så jag vet?Stannar där då! Men du bestämmer helt själv...går bra så här med...

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

21 juli 2007 21:42

Låt den där Linda sitta och vara avundsjuk på din fina blogg. Det finns alltid de som inte kan hålla sina fingrar i styr och måste hacka på någon annan när de mår pest.

Själv går jag här och tittar på dina bilder och leeeeeeer stort varje gång.

Ha det bra!

http://ninajohangarden.blogg.se

 
curlingmormor

curlingmormor

21 juli 2007 23:28

Hejsan och välkommen hem!!!! Stackare att behöva mötas av en sån kommentar. Tror nog att hon är lite avundsjuk på dig eftersom du är så duktig med dina bilder och att du skriver så trevligt. Sen om du skriver ett eller hundra inlägg på en dag, det har ju faktiskt ingen med att göra anser jag!!!! Så Filifjonkan, fortsätt med dina härliga inlägg och fina bilder!!!!!!!!
Kramizzzz

http://curlingmormor.wordpress.com

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

23 juli 2007 16:15

Den kommentaren behöver du ju inte ta åt dig personligen för vad jag kan finna så gällde det ju oss alla som far runt hos varandra. det blir ju så att man blir väl en vänkrets som fastnar för varandra på något vis. På sätt och vis har hon ju rätt, men det går väl inte att utöka den i det oendliga. Då blir det ju ingen vänkrets som man kan hålla på att utbyta tankar o.s.v
Föresten varför kallar du dig för äldre dam.
Varför inte dam i sina bästa år?

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan i sina bästa år

23 juli 2007 16:29

Smeden Bengt.: Näe då vi var ju eniga allihop att det var inte rätt som hon skrev utan det var nog en form av avund det är synd om tjejen men hade hon kommenterat som normalt så hade man ju svarat normalt men vet inte var eller vem hon är man kan ta reda på hennes ipnr och hitta henne den vägen men gör inte mig så mycket besvär med det.Och du Bengt kan inte en äldre dam vara i sina bästa år då? Fnisssar...näe för stort kan det inte bli med alla man läser hos man ska ju hinna annat med-
Curlingmormor;Tack för snälla orden vi bryr oss inte som du sa,
Nina på Johansgården:ja då man bryr sig inte men blev lite paff när man möts av sådant. Men som vi kommit fram till så är det avund hos den flickan. Synd kanske en trevlig tjej annars?

 
helga

helga

23 juli 2007 18:21

Usch vad trist. Hon är bara avundsjuk på dig som har en så fin blogg. Jag är i stan o tvättar o kollar runt lite hos dig och några andra. Ha det så gott!!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Avataria

24 juli 2007 23:19

Hej Fjonka! Glad att se dej! Säger som Coz, bra att du la ut kommentaren - den biter sig själv i tummen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards