Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 12 maj 2007

En cirkus kom till byn...

Av Filifjonkan - 12 maj 2007 16:02

CLOWN

I går kväll fick Filifjonkan titta i fönstret..för vid pass kl 23.15 kom cirkusen till stan! En hel karavan med bilar
och vagnar och husvagnar och ja jag vet inte vad de hade på släp, det blinkade lampor på taken och det gnisslade och
gnekade ,,,,många var de, gissar på så där ett trettiotal bilar. Sen hördes det bankande och djurljud Hörde
gnäggande för det är inte så långt mellan planen och Flifjonkans hus. Så idag är byns barn på benen på väg till
cirkusen. Den kommer varje år. Har sett den med barnbarnet en gång för länge sedan det räcker för Filifjonkan
som har varit på loppis och utflykt vid en skogssjö och druckit kaffe där.

 
 
akson

akson

12 maj 2007 16:17

Cirkus är alltid roligt men ruskigt dyrt att gå på. Sist jag var på cirkus blev vi överraskade då de körde in fyra motorcyklar in i en stålkonstruktion. Häftigt värre, men jag saknade hästarna och alla de andra djuren. Hundar hade de, men inte är de så roliga att titta på.

Blev det några loppisfynd idag?
Nu skiner solen här och jag ska inviga nya soffbordet med fika och en film.

http://akson.wordpress.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

12 maj 2007 16:41

Akson; Jaa det är dyrt på cirkus men visst det kostar att driva den med. Men motorcyklar tycker inte jag passar på en cirkus Det skall vara det trad, djur och clowner o akrobater. Men man är kanske gammeldags? Nja loppisfynd ,,,en silversked som saknades i min samling
Å så mysigt det låter du verkar nöjd med ditt köp nu!

 
Hannele

Hannele

12 maj 2007 17:44

Visst är det något speciellt med cirkus, har inte varit sedan barnan var små. Ofta fick man billiga biljetter som medlem på konsum eller liknande. Solen skiner här på Hisingen och plötsligt blev det riktigt varmt, såg de snabbaste kenyanerna och sonen som vinkade till mej under GöteborgsVarvet, nu väntar jag att han snart är hemma, musikanterna också. Ha en mysig spännande tv-kväll, hyvää iltaa, Filijonkan.

http://hannelesparadis.blogspot.com/search?q=chris

 
Ingen bild

Filifjokan i efterskott...

12 maj 2007 18:42

Hannele: Tapa sama =detsamma ?

 
Hannele

Hannele

12 maj 2007 19:46

Nu blev jag osäker en kort stund; Sitä samaa, Filijonkan ;)

http://hannelesparadis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards