Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2007

Fredag morgon Filifjonkan väcks av en brandsläckares pipande med täta intervaller..pipp pipp pipp

Av Filifjonkan - 10 augusti 2007 04:51

Batterierna talar om att nu skall här vara nya friska batterier isatta,pipp..pipp..enerverande ljud.Som tur är finns extra batteri i min låda så det var bara att få ner den och trycka i det nya så vart det lugnt.Nu gäller det att komma håg att köpa hem nya i reserv bara.Så nu är kaffebrygaren laddad och lika bra klicva upp för fröken Sjö är på besök utanför och hennes tvillingsyster fröken Kvalm är också på tidigt besök termometern visar +20.1 grader ute pust blir en tuff dag antagligen då-Åskar Blixt är utlovad här nu på morgonen så jag kanske får dra ur sladdarna illa kvickt..



 
 
tussegumman

tussegumman

10 augusti 2007 06:17

Godmorgon Filifjonkan! Har Filifjonkan haft svårt att sova av värmen i natt. Här stod fönstrerna på vid gavel. Tråkigt att Filifjonkan inte får med sig någon till bion! Är alla upptagna av arbete! Inte bra!! Då får jag skynda mig med inlägget om åskar Blixt kommer! Jag önskar Filifjonkan en skön dag trots fröken kvalm! Kram Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

10 augusti 2007 08:14

Men kan du inte ta och bunta ihop denna Åskar Blixt och sända honom till... till... söderhavet eller nåt. Han verkar gilla dig tror jag. Springer där och friar dagligen nästan :D

Ha en bra dag!

http://ninajohangarden.blogg.se

 
Hannele

Hannele

10 augusti 2007 08:15

Visst kan man bli lite nervös och skrockfull, om man lämnar brandlarmet utan batteri.. vissa saker är bra att sköta, det var ju tråkigt att Misan inte har tid med bio, jag är också upptagen i kväll, ska dock inte jobba, bara roa mej :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
trollpackan

trollpackan

10 augusti 2007 08:21

Så kaffet är laddat, vad gott! Om du inte har något emot det så gillar jag både popcorn och bio så jag kan hänga med!

http://trollpackan

 
maria

maria

10 augusti 2007 08:26

Oj, oj, vilken start Filifjonkan fick idag då, men tack ska fjonkan ha för hon påminde om brandvarnare för vi behöver ju en två stycken uppsatta här hemma men först måste vi ju köpa dem oxå... Aj, då så åskar ska komma på besök igen, ta tegelstenen i handväskan och kasta på honom så ser han att Filifjonkan menar allvar med att hålla sig väck ifrån fjonkan.

Så synd att Filifjonkan ville gå på bio just idag då, maken ska ta med mig på shopping ikväll annars hade det varit trevligt med lite bio med fjonkan... Ha en bra dag nu Filifjonkan och hoppas sniff vill gå med på bion...

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

10 augusti 2007 09:51

Men allsin da'r har du varit uppe på stegen nu igen? Håller du på att göra karriär eller?
Hoppas Åskar lämnar lite syre i luften efter sej och att han drar varsamt förbi.
Hoppas Fjonkis får en bra dag trots att vädergudarna kanske ställer till det lite :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

10 augusti 2007 10:27

Tussegumman . Ja det var kvavt inatt med men regnar gör det nu men ännu ingen Åskar Blixt men det ser hotande ut för det är så svart till och från
Nina : Ja om jag kunde bunta ihop ha n så skulle det vara gjort du får hjälpa mig
Hannele: Ja bäst att sköta brandlarmet exemplariskt så som det brinner numera i Sverige vi har pyromaner i varenda buske numera tror jag.Ja visst du sklle på Nisse landgren var det ju ha det bra där
YTrollpackan ja det kan du gärna göra då det finns säkert popcorn så det räcker i burken
Maria: Ja det var lite omtumlande morgonstart man blir så upprörd att rusa ur sängen man bara skäcker men lugnar sig när det tystnar, Jaha Skall ni shoppa ikväll men så kul kanske man får höra i morgon vad som blev..
Under Cover:Hahah karriär och karriär ja kanske men denna gång når jag den enkelt tar dammvippan den långa med fjädrarna du vet och pinne och lyfter ner varnaren från kroken den har jag hängt upp i ett bomullsband som jag skruvat fast i en träplankbit där jag fäst bandet med stiften du vet och lagom långt band så man kan häkta ner den lätt med någon pinne eller en lång grilltång eller vad man har sopen går med. Lätt som en plätt fnissar vackert..hmm..näe verkligen inte men man tänker inte på det.Man glor inte i taket direkt.Heheh..Så stegen den fick stå undanställd.

 
helga

helga

10 augusti 2007 11:19

Hej Filifjonkan!! Jag brukar gå på bio ensam ibland på mina övernattningar i Sverige. Det gåt ju lika bra!! Min dotter ska gå på Harry Potter-filmen ikväll. Kram!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

10 augusti 2007 11:28

Hej Filifjonkan! Flora har sovit gott i natt, men jag höll på att dö av värmeslag innan jag pallrade mig ut och la mig på soffan ute på altanen vid 3-tiden i natt... sen sov jag jättegott ända till klockan 9.
Titta in till mig så får du se lite loppisfynd och annat krafs.

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

10 augusti 2007 11:30

(Bohuslän Big Band & Nils Landgren var igår det, mycket bra :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
gulligagumman

gulligagumman

10 augusti 2007 11:41

Gomiddag! Så Fjonkan ska på bio idag? Och äta popcorn...Mysigt. Hoppas det blir trevligt!
Kramen

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

10 augusti 2007 12:03

Hoppas att Fjonkan får en bra dag och att Åskar drar iväg från våra trakter och lämnar efter sig en klar, härlig luft.
Kramis

http://millis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

10 augusti 2007 12:09

Helga:Ja det händer nog hos Filifjonkan med ibland . Ja potter det är ungarnas önskefilm just nu
GerdaThyra men oj ja det var läsligt kvavt inatt smart att du lade dig där man sover bättre så.Kommer straxt och tittat
Hannele: Ja just det så var det ju glömsk är
Filifjonkan
Gulliga gumman: Man får tacka det blir det nog
Millis:Tackar ja jag hoppas med det för nu är jag trött på den olyckan..med sitt anhang..

 
Ingrid E

Ingrid E

10 augusti 2007 13:36

Här går brandkåren ut med att man skall byta batteri i brandvarnaren till första söndagen i advent och att det skall göras varje år. Skall följa deras råd i år.

http://ingridsblandning.blogspot.com

 
Ingen bild

virvlan

10 augusti 2007 14:23

hoppsan vilken start på dagen. Själv njuter jag av en ledig dag i solen. Har inte sett eller hört Åskar här. Hoppas han inte kommer heller. Sköt om dig och njut av helgen. Kram Virvlan

 
akson

akson

10 augusti 2007 15:08

Middag på dig Filifjonkan!
Även här i storstaden regerar fröken Kvalm och fröken Regn har varit på besök ett antal gånger. Nu är det strax över 22 grader men nästan 30 grader inne. Försökt få in lite luft hela förmiddagen, verkar vara mer eller mindre omöjligt. Åskar Blixt har inte varit på besök idag, vet inte ens om han är väntad.
Ha en skön dag oavsett väder!

http://akson.wordpress.com

 
Ingen bild

Pia Puma

10 augusti 2007 15:10

aj aj aj ingen vill göra fjonkan sällskap på bio io sen åskar som drar fram med dunder o brak.

 
Ingen bild

Filifjonkan

10 augusti 2007 15:30

Ingrid E,: Ja det är jättebra att de gör och tv kunde väl ha en trailer som rullar med sådana viktiga funktioner.
Virvlan: å vad skönt för dig med sol och och varmt. Ha det skönt själcv nu då i helgen
Akson:Jaha ser att vi är jämställda ang vädret ut och hettan inne uscha,,Luft finns ingen att andas svårt för astmatikerna idag hörde jag hos en väninna..Skönt du sluppit den olyckan i alla fall Han har lurat i buskarna här och förmörkat himlen fram till 12 tiden men nu verkar han ha tröttnat hoppas på det,Ha det bra i helgen du med
Piapuma näe inte Misan som jobbar men Sniff följer men så gärna men han pratar så mycket den tyvärr,

 
flikkha

flikkha

10 augusti 2007 16:28

Oops.. råkade skicka iväg en tom "kommentar" ..
Ajajaj.. Ingen som vill gå med dig? gör som jag, dra fram en film och köp smörpopcorn från OLW och ta fram en filt och mys i soffan! Ha det bra! Kramen

http://flikkha.bloggagratis.se

 
Ingen bild

dsorfi

10 augusti 2007 16:35

Synd att dsorfi är så trött efter storstadsresan annars hade det varit trevligt med bio.

 
Ingen bild

Filiffjonkan

10 augusti 2007 16:45

Flikkha: hehe tack för tipset du vet hur man myser ser jag men jag går med Sniff.
Dzorfi,: Ja det är ju synd för tänk så kul det skulle vart,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards