Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 11 november 2006

Gamla texter från antiken sitter som berget i minnet...men det finns inget manual till den?

Av Filifjonkan - 11 november 2006 16:29

Kilamånkan stånkan knackabacka damm fissilompan kirrevassevoo....kommer ni ihåg vem som sjöng den??....det var ju jag ! Jag hade de här kläderna på mig då ju!Skämt åsido,,det var ju Hasse Alfredssons gubbar som sa så. Men sången eller texten vem i hela friden har kommit på den? Och vad skall den betyda? Vet någon det? Den är från urminnes tider. Den finns inte på nätet heller? Google har dammsugit nätet efter den texten men finner inget? Då finns det inte ju? Skumt. Det är en textdänga som fjonkan kunnat sen början på 60talet.Så den finns visst hör du det google,,,.Ignorabimus :(

 
 
Breezie

Breezie

11 november 2006 18:05

Hmmm men den har jag hört när barnen har kikat på pippi Långstrump. Sen fortsätter den så här..Om prussiluskan promt vill ha ett litet barn så får hon ta ett annat barn än mig tjohej. Pippi sjunger den när poliserna kommer och ska ta henne till ett barnhem. Astrid Lindgren kanske har lånat den till sin film eller hon har kanske tjuvat den, hmmmm

http://Breezie

 
breezie

breezie

11 november 2006 18:59

Jag sökte på prussiluskan prompt vill ha ett litet barn på google och fick då fram en länk...PDF] Den tecknade Pippi Långstrump - ngot obehagligt som krafsar p ...Filtyp: PDF/Adobe Acrobat
”Om Prussiluskan prompt vill ha ett litet barn får hon ta nåt annat barn än mig,. hej svejs” sjunger Pippi när hon springer ifrån poliserna. ...
epubl.ltu.se/1402-1773/2006/034/LTU-CUPP-06034-SE.pdf - Liknande sidor Nu kopierade jag bara vet inte hur man länkar :) Men sök så kan du läsa det fanns fler sidor.



http://breezie

 
Ingen bild

Cee

11 november 2006 23:32

Är inte denna från Trazan och Banarne??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards