Filifjonkans värld

Alla inlägg den 9 december 2006

Av Filifjonkan - 9 december 2006 22:24

Kvällen är sen Filifjonkan trött efter en händelserik dag.Skall kika på TV en stund misstanke föreligger om att jag somnar bara.Tack för idag bloggen nu somnar vi du och jag... Säger Godnatt Sverige var ni än är

Av Filifjonkan - 9 december 2006 19:02

Har fått min dator fixad av sonen har haft trevligt kaffefrämmande med så vi firade redan andra advent idag,Fick en vacker orkide som jag skall fota till i morgon lite för mörkt just nu för webbkameran. Fick även en jättefin chokladask samt 2 st härliga veckotidningar fulla med korsord. Ett antal julklappar hade de med sig samt fint kaffebröd.Fick också veta att en en till "liten ulltott" (läs katt) införskaffats hos min syster så lyckan stod högt i tak där med. Sonen och sonhustrun är nu iväg till ett julbord med resten av släkten. Så mysigt för dem att kunna gå ut så där.Ja man är helnöjd med dagen. Har även fått ett par nya program installerade på min dator så jag måste pilla lite med det också nu.

Av Filifjonkan - 9 december 2006 18:06

Tänker på det som hände i Ryssland över 40 personer innebrända de kom inte ut för det var galler för fönstren. Ett rehabiliteringshem i Ryssland för missbrukare. Det var gallergrind för enda vägen ut med. Det är ju konstigt fanns det ingen personal med nycklar som kunde låsa upp? Ofattbart. Så hemskt att försöka komma ut och man brinner upp i alla fall. Det svindlar i magen. Tittar på mina brandvarnare i taken har en i varje rum nästan Fanns det inga brandvarnare på platsen Ryssland de måtte väl veta vad brandvarnare är? Mina är så känsliga så om jag har öppet för vädring lite grann och grannarna tänder i sina pannor så känner brandvarnarna av den lilla rökdoften och sätter igång att larma. Tragiskt för alla anhöriga

Av Filifjonkan - 9 december 2006 14:03

Tänk att svenska folket skriver så vanvettigt många julkort. Egentligen ganska otroligt en bit papper med tomtar och liknande ett frimärke och iväg. Man kollar in förra årets julkortsskörd vilka man skall skriva tillbaka till och det är många. Idag är det en stor summa som ryker när man skriver julkort 10 frimärken 50 kr 20 frimärken 100 kronor, och nog behöver man 25 frimärken 150 kr ryker där. Sen skall man ju ha köpt mins 25 st kort också så ja.... 200 kr får man räkna med . Hmm...Som jag redan skrivit om så skickar jag en del över datapostens sida enkelt o lätt bara knappa i välj kort betala. 10 kr sammanlagt. Billigt och bra. men inte till 25 st det blir några där och några med snigelposten.Tittar på min julposthållare som hänger på dörren En liten grej man sydde i skolan så den har också ett antal år på nacken. Filifjonkans hemsydda julgransmatta den har dottern fått till sin gran för många år sedan. Men det var roligt att se den förut.Man blir nostalgisk ju äldre man är tror jag nog.

Av Filifjonkan - 9 december 2006 11:00

Märkliga ting i denna länk ovanligt sannerligen men det går att vänja dem tydligen då. Varsågoda att skratta åt det hela eller bara förundras http://www.youtube.com/watch?v=yr3lqydsAy0&NR

Av Filifjonkan - 9 december 2006 09:30

Tipp tapp,Tipp tapp tyst det är i huset.Jycksen sussade till nu 07:30, Julle och Ping var på mig någon gång i natt men jag drog täcket över huvudet och sov vidare. Pillren kom jag ihåg i går kväll men det är så besvärligt att starta om och koppla upp så därför skrev jag inget.Morgonens ligger också i magen tillsammans med ett glas vatten, kaffet är klart men jag har inte druckit något ännu. Begriper mig inte på voffarna normalt väcker dom mig 06:00 men ofta på helgerna tar dom lite sovmorgon, dom förresten Pinne är väckarklockan här.Idag kunde det gått åt pipsvängen med deras mat körde ju diskmaskinen det sista jag gjorde och stoppade även in deras matskålar som jag normalt handiskar.Så om jag inte vaknat skulle inte maten hunnit bli färdigblött var tvungen att använda varmare vatten än normalt.Bröderna bus har vaknat och stoppat i sig frukost och nu galoppar dom runt i korridoren.Ping ligger kvar i sängen. (ovanligt),,,,fniss.Här är det 7,5 och jag tassade försiktigt förbi Drottningen så jag inte störde henne i skönhetsömnen för att kolla graderna. Glömde att berätta att Chappe låste in sig i dush o gästrum därnere i går när jag var iväg och handlade,,,,,hörde ynkligt pip när jag kom hem och kunde inte begripa vafför för han skulle ju finnas inomhus, men öppnade ytterdörren och ropade men ingen katt, gick upp och kollade om jag stängt in honom på min toa men dörren var öppen och ingen katt.Ner igen och då fick jag syn på att dörren var stängd därnere och ut kom en glad Chappe.Misstänker att han och Julle busat runt och sen har han varit bakom dörren och lyckats knuffa igen den och dum kunde inte öppna igen,,,,,Julle öppnar själv. Hoppas att din arm är bättre idag och låt mus och arm vila så den blir bra.Du får gå i kyrkan och lyssna på skönsång eller sitta i soffan. Du får ha en bra dag och stressa inte ihjäl dig säger Norrköpingskan som ska ut i köket och stoppa i sig kaffe och macka. Filifjonkan tackar för en inblick i en lördagmorgon i ett katt och hundhem.

Av Filifjonkan - 9 december 2006 08:38

Detta skulle bli intressant att provsova i. Såg så skönt ut men jag undrade om det var halt,,tyckte mig ana det, Kunde gå så illa så man slog på rot ur sängen kanske med sådana lakan. Jaha nu vet man hur läget är med det. Jodå det var halt täcket hotade med att åka på golvet kudden ville röra sig lite med men svalt var det. Lyckades att inte kana ur sängen själv. Men det blev lite sovmorgon idag i alla fall. Tror det är kalas att sova i sådant den heta sommaren.

Av Filifjonkan - 9 december 2006 08:03

Filifjonkan som häver sig ur sängen dags att ta sina piller samt en kopp nybryggt kaffe. Huvudet måste få vakna i lagom takt.Det är ännu mörkt ,natten har snart dragit undan sitt svarta täcke från oss för dagen är på väg.Hoppas vi alla får en trevlig lördag

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards