Filifjonkans värld

Alla inlägg den 21 december 2006

Av Filifjonkan - 21 december 2006 22:39

En sådan dag tänker frk Torsdag hon är trött i huvudet det har varit ett härj på allt idag tycker hon. Vägras bränder krig och elände och så skall ju den här rymdfärjan ner med tänker hon och om hon tittar riktigt noga så ser hon tre stycken kattnosar kika ut i ett fönster i Sverige.Men tack och lov så är hennes pass straxt slut för i dag. Hon väntar på natten som skall komma och byta av henne. Hon har svept sin kappa bättre om sig för kvällen är kylig och det känns fuktigt.Tur hon tog sina varma stövlar i morse. Hon stämplar ut sig tar sin väska och säger hej till natten som just kommit. Godnatt Sverige var ni än är vinkar hon när hon sätter sig på sin cykel och trampar hemåt.De som kikar in i natt kan klicka på denna och lyssna om lusten finnes och natten är lång.kolla och lyssna

Av Filifjonkan - 21 december 2006 20:33

men det var ju för hemskt vad det ser ut och vad det har ställt till. Det var nog en smärre änglavakt att inte någon strök med i detta ras. Tågen står still med teletrafiken bruten och ån som dämts upp fastigheter som ligger i rasriskzon De är evakuerade som väl är. Sådan jul för dem . Vägen är ju en stor livsnerv genom Sverige så det blir stora problem innan de får ordning där. Men tycker det känns olustigt känns som det kan rasa på fler ställen i landet. Många ställen där vägen går på smala bankar där kan man ju undra..Vi har sånt i vår egen by med. Ja man får hoppas att de håller koll men jag tvivlar. Så kör försiktigtni som skall ut och resa på vägarna i juletid håller ifrån vägkanterna tror jag!

Av Filifjonkan - 21 december 2006 18:19

Klicka i denna länk så bevarar vi ett träd den fjällnära skogen tx Sponsorerna betalar för varje klick . Du kan köpa dig ett träd med diplom till om du vill.Länken kopierade jag från Almas blogg och la på min om alla vi gör det och klickar så fort den dyker upp så fixar vi en hel bloggskog till oss.Kan vi skryta med sen.heheh .Klicka här

Av Filifjonkan - 21 december 2006 17:18

Här kan du se rymdkontrollen o line de sänder nu från Houston de meckar in färjan i nån slags bana http://www.spacegazer.com/nasa-online-tv-g.asp

Av Filifjonkan - 21 december 2006 17:10

Har en kaka i ugnen så om 15 minuter ringer äggklockan som jag klokt nog fick med mig. Vill inte ha övergräddad kaka en gång till..men säker är man inte förrän den är klar

Av Filifjonkan - 21 december 2006 15:43

Först måste jag bara säga att bilden är lånad från dagens Hans Lindström se länken till höger. Nu finns det plats för skratt,,,ögonen rinner o näsan likaså,, var bara tvungen för denna var ju helt klockren! Lindström är otroligt rolig...

Av Filifjonkan - 21 december 2006 15:24

Jag ser att T Borssen har tagit en tredjeplats i utför. Det var inte illa och det var inte många hundradelar som skiljde från första plats till tredje. Men tydligen gjorde hon några missar. Men jag tycker det är bra gjort ändå. Trea bland så många duktiga tjejer det är ingen skitsak det. Anja blev ju sjua idag ser jag också .Ledningen tror att hon tar förstaplatsen vilken dag som helst kapaciteten finns där säger de.Therese alltså. Grattis på dig Therese! hittade inga skidmedaljer dessa får duga

Av Filifjonkan - 21 december 2006 14:53

rymdgubbe landar i kväll eller natt. Har missat när det är tid! Har rotat igenom tvprogramen men inte sett något kan ju vara blind jag men tacksam för tid om någon vet. Skulle vilja se det.Händer nog inte fler ggr att någon svensk är med i sådana utflykter

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards