Filifjonkans värld

Alla inlägg den 19 december 2006

Av Filifjonkan - 19 december 2006 21:59

Man har verkligen använt sin hjärna de brain som ännu finns kvar vill säga. Det känns som den är något överhettad just nu. Kanske svalnar den något till i morgon. Lyssnar just nu på lite lugna vackra julsånger lägger sig som bomull runt min själ! Den behöver bomull idag så den ligger mjukt.Alla vi som har sorger i något avseende alldeles färska här gäller det att hålla i och hålla ut! Man kan baka som sagt var men man skall inte räkna med att det blir så bra resultat.Filifjonkan vet ty kakorna blev ganska platta och något övergräddade. Men vad gör det inte ett dugg. Petitesser. Godnatt Sverige var ni än är.

Av Filifjonkan - 19 december 2006 18:04

Den här bilden efter en julbonad i papper har jag sett ända sen jag var barn, själva förlagan till den alltså. Den är härlig, tomtar i sina toppiga luvor som försöker stå på skridskor vilket inte går så särdeles bra. Men själva känslan i bilden andas vinter. En dag men många kallgrader och en blek vintersol. Men det bästa av allt är att det är så där Disneysnöat på träden och isen ligger spegelblank.Så där minns man sin barndoms vintrar i något slags skimmer.. Jag hade en mormor som tog på sig skridskorna och åkte med mig på sjöisen.. En slagdängerefräng dyker plötsligt upp i skallen,,"skridskor på Nybrovikens is..Nybrovikens is "Brita Borg och Martin Ljung Gunwer Bergqvist och Povel Ramel sjöng den har jag för mig i alla fall.. det var ett bra tag sen det med..känner på mossan som har börjat växa på Filifjonkan.

Av Filifjonkan - 19 december 2006 16:36

jaha nu så är kakorna i ugnen och nötter över hela köket. Det knastrar under Filifjonkans fötter. Måste ta fram dammsugaren. Det sprätter så eländigt när man hackar dem. Har haft en jättebra hushållsassistent men så blev det översvämning hos min kära mor som hade lånat den och då blev den förstörd.Rostade i maskineriet,Har inte köpt en ny för jag vill ha en rejäl o då kostar det skjortan och halva armen med.Så jag hackar med kniv och hackar i lökskäraren med..så som sagt här skall dammsugas. Som kuriosa meddelas att det är fortfarande 1,2 grader minus ute. Otroligt.,, och till Hannele jag gjorde som du föreslog men skickade dem o ringer dit i kväll.

Av Filifjonkan - 19 december 2006 15:04

Det var inte dåligt med mandel o nötter undras om de har förköpt sig på för stor beställning? Så billigt var det längsedan 9.90 påsen??Det brukar kostar mera. Ja jag klagar inte men man funderar lite Men det var julpriser på en hel del jox, åkte ner en ny potatisskalare med! Tjockt bra skaft att håll i var det. så här skall hackas mandel och hasselnötter.

Av Filifjonkan - 19 december 2006 12:45

Nu är det då frågan ska jag eller ska jag låta bli ? Men att göra som damen på bilden kanske är klokast.Skulle göra mjuka kakor var det tänkt lite dåligt med mandel och hasselnötter förstås. Får väl fara ner på byn och handla det. Men tänker inte prata med en människa vill inte ha fler eländesnyheter får ta till vita lögner och skylla på att jag haaar såå bråttom och så god jul och iväg.Öronmuffarna kan jag sätta på de är vita och det är fortfarande minusgrader så det kan vara en god ide. Så ser ni mig på affären så berätta inget sorgligt jag har inte tid!(ljug) Återkommer senare.

Av Filifjonkan - 19 december 2006 11:22

1.Hur skulle du få ditt äktenskap att fungera? Rick 10 år svarar: Jag skulle säga att hon var vacker även om hon såg ut som en lastbil!2.Hur kan en främling se om 2 personer är gifta med varandra?Gifta människor ser ofta väldigt lyckliga ut när de pratar med andra människor svarar Elin 8 år3.Samma fråga får Sebastian 8 år.Du måste kanske gissa men en bra ledtråd är om de skriker åt samma barn Jaha där ser man hur de uppfattar saker och ting.. Finns ett lite fult talesätt som låter så här :Av barn och idioter får man oftast höra sanningen! Tror det stämmer bra i detta fall.

Av Filifjonkan - 19 december 2006 10:05

Filifjonkan får ta sig i kragen inget blir bättre av att sitta och deppa har lagt på locket på min sorgeburk och kommer igen nu Länkdags för lite sött!Vänner inom djurvärlden ser man ofta riktiga goda vänner här är 2 st i alla fall som tycks trivas ihop http://www.youtube.com/watch?v=FE354Ci30ds&mode=related&search=

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards