Filifjonkans värld

Alla inlägg den 11 juni 2006

Av Filifjonkan - 11 juni 2006 22:51

Idag har det varit hett,,30.3 i Småland kl 14. Det är i tuffaste laget faktiskt.Vi nordbor är inte gjorda för hetta vi klarar kylan bättre,Men Mr Facett = min Ac har jobbat hela natten och halva dagen.Han håller mitt sovrum just nu på 19 grader,Perfekt svala lakan och sval kudde och ett behagligt surrande.Han är min stora sanna kärlek , vill INTE se på fotboll eller sport överhuvudtaget är stationär ,springer inte ute om kvällarna eller jagar andra kvinnor.En pålitlig trogen vän.Så godnatt alla ni som lägger er i en "bastu" i natt det vet man hur det har känts,Investera i en Mr Facett och ni kommer inte att ångra er,Ett löfte faktiskt.

Av Filifjonkan - 11 juni 2006 07:18

Vad vi slänger saker,,,milda makter både det ena och andra. En del slänger hela bohag efter någon gammal tant eller farbror som avlidit av ålderdom.Man blir lätt frustrerad när man ser hur de häver ut serviser jättefina men de duger inte för just deras smak eller de slänger vackra antika bord osv,,stolar speglar jag allt i stort sett,Alltså idag kan man se hur det byts grejor mellan folk och släpkärror man hör "åhh tänker du kasta det där fina bordet?" ja säger den andre , följdfrågan kommer direkt men då kan väl jag få det ,replikeras med" visst visst om jag får den där trädgårdspaden av dig som du tydligen tänker slänga,,," så där hålls det på så det är sällan någon åker FRÅN soptippen med tom släpkärra nejdå där står nya grejor som de bytt till sig.Tittar på min fina tvbänk med svarvade ben och hyllplan lagom hög alldeles gratis man skurar av den och målar den i antikvitt och vips jättefin till och med färgen hade jag hemma så det blev billigt.Men det är ju alldeles utmärkt med återvinning eller resajkling,,,

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Skapa flashcards