Filifjonkans värld

Alla inlägg den 4 juni 2006

Av Filifjonkan - 4 juni 2006 18:45

Är det någon som sett den nya tidens skurspannar?Ja jösses i Kapernaum leopardmönstrad utsida med svart insida och spetskrås runt själva utsidans botten dekorerad med en röd ros!DET kallar jag en spann,.Minns de gamla kantstötta i emalj som skramlade så de kunde "väcka döda...dåtidens skurtrasor skall vi bara inte nämna i detta sammanhang! Idag är det ju rena rama dansen på rosor att tvätta golv, fina släta ytor metallskaft lättvikts och levanger med kardborrband. Å andra sidan hade dagens levanger inte fungerat på dåtidens träskurgolv med stora springor i som löss och allehanda ohyra flyttade in i! Då gällde såpa och rotborste och handskurning på alla fyra för att komma åt,Intressant läsning är dåtidens krönika eller rättare sagt undersökning av Ludvig Nordström i bokform benämnd "LortSverige" Shh...ser mig oroligt omkring så ingen hör vad jag säger,man skäms ju,,,hrm,,jaja,Kan vara bra att ha läst för dagens ungdomar som inte är spec bra på att städa gäller även en del vuxna i båda formerna.Läste i någon rapport att löss och kackerlackor är på väg att få fäste igen i Sverige. Ryser,,, då vill då inte jag vara med,,,har inte tid att skriva mer nu skall städa,,,,,

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Skapa flashcards