Filifjonkans värld

Alla inlägg den 16 juni 2006

Av Filifjonkan - 16 juni 2006 21:04

Alltså att vara rädd för trånga utrymmen är inte roligt alls,Det handlar om skiktröntgen,Man packas in på en rörlig bår spänns fast med huvud och armar.Körs in i en lång smal, tub där det är ungefär 25 cm till taket i tuben från nässpetsen.Där skall man ligga o lyssna på knacket och smattret i ca 45 minuter blickstilla.Du kan inte resa dig upp eller krypa ut,,,det går inte för trångt..de drar ut dig sprutar i kontrastmedel i armen där de satt en nål.Du är bergsäker att du "kissar på dig" för kontrastmedlet har den verkan på känslorna. Efter att ha gjort denna pinohistoria ,,ja jag tror nog ca 15 ggr så har jag fått klaustrofobi.Lägger mig inte frivilligt i den kameran inte ens om jag skulle lockas med en resväska fylld med tusenlappar,Näe som väl är så är de snälla och söver oss med klaustrofobi,Tack o lov. Den 22 är det dags igen lätta fjärilar i magen redansom kommer att eskalera till rävar ju närmare vi kommer den 22,Det är fånigt är inte så känslig annars fattar inte?Qui dormit non peccat,,,,hehe!

Av Filifjonkan - 16 juni 2006 07:45

12 Dagar kvar till IKEA öppnar i KalmarHa,,känner ni Herr Koltrast? Han har flyttat in i min trädgård, tagit den stora stenen utanför mitt datarumsfönster till sin utkiksplats,Ty det är antagligen så att Herr Koltrast har förälskat sig i ljuden som kommer från mitt öppna fönster,Jag spelar musik ganska högt,,och när jag lyssnar på Lisa Ekdahlslåtar så sjunger Herr Koltrast så jag får vrida upp ljudet han stör min musik..faktiskt sant.Gjorde ett expriment häromdagen stängde ner musiken ställde mig själv där i fönstret och visslade Gubben Noas 2 första fraser ,,men se det var nog inte så klokt tänkt av mig.. för emellanåt nu så har jag Herr Koltrast på stenen visslandes gubben Noa samma som han snappat upp från mig,:)Koltrastar lär vara duktiga på att ta efter för den har väldigt många kvitterljud på sin repertoar och han sjunger ibland alldeles förtjusande, Kan förleda vem som som helst till en kärlekstund med honom Så om du hör "gubben Noa kvittras i någon buske så är det den snacksalige,Är lite orolig nu att grannens katta får pejl på honom och det vore inte så bra.Tänkvärt:Tala om för en äldre man att hans gylf är öppen,,,och du får till svar,,,spelar ingen roll..en död fågel lämnar inte sitt bo!

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards