Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 21 mars 2007

Att medvetet göra förfärliga sår i plånboken....

Av Filifjonkan - 21 mars 2007 12:52

Handlat hem så mycket skåpen rymmer.Var ganska tomt i förmiddags. Men nu känns det bra igen.Till och med portionerat grejorna och fryst ner i lagom förpackningar. Suttit och lagt in 2 st smörgåsar i foliförpackningar. Lagom till en dagsranson. Drygt jobb när det är en Skogaholms lev och en rostbrödslev och en grovt bröd. Det är så bra att det är skuret redan. Man eliminerar en risk att skära sig. Filifjonkan är proffs på det annars. Vips så är en bit pekfinger borta eller en bit tumme..Men senaste tiden har de minskat mina skärskador.Det tror jag de gjort generellt. Om man skulle undersöka "bruttonatinalskärningarna" (hemgjord svenska) så skulle det märkas.Troligen har plåsterförsäljningen minskat med. Samt akutbesöken minskat på vårdcentralerna för ihoptråckling av skärskador. Vilket kan medföra personalinskränkningar.Så man ser där vad lite skurna brödlevar kan ställa till med! Så skall vi tänka på bruttonationalprodukten så skall vi gärna skära oss lite mera... Det ni!En varning kanske här är befogad för folk med mindre hårddisk på sitt "kontor" att man skall alltså INTE skära sig. Ovanstående är bara allmänt svammel ren statistik alltså kan man säga.

 
 
marie

marie

21 mars 2007 13:04

Filifjonkan är alltså som klippt och skuren för uppgiften!

http://carpediem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

dsorfi

21 mars 2007 13:58

Goddagens fjonkan,hoppas det blir en trevlig dag.

 
Ingen bild

makalös

21 mars 2007 14:36

Filifjonkan då...är det du som står bakom vårdcentralernas personalnedskärningar ? :-O
finns dom bland mackorna i din frys?
Kan du plocka fram syster Ingela, hon log alltid så läkande rart!
Förresten, har ingen disk....men det har du väl redan fattat!!
Det är härligt att du är hemma igen och Skogaholmslimpa är gott!

 
Ingen bild

Filifjonkan

21 mars 2007 15:54

Makalös...heheh ja då Gillar med Skogaholmen hmm makalös och ingen disk?? Bläddrar i arkivet men finner inte dig ? Det finns ett antal att välja på! Ingela ja vilken "pingela" synd hon inte är kvar. Nehej inte i min frys där ligger en och annan spårvagn och lite björkris några grannar en maranatanasare och mina sommarskor tror jag men inte Ingela. Man får tacka för de vänliga orden...trevligt. Har du någon blogg??

 
Ingen bild

makalös

21 mars 2007 16:38

hahaha!! Filifjonkan!
Vet du vad jag har i min frys???....viskar så ingen hör:stryktvätt!! :O Det är sant!! Strykningen går som en dans när den är stänkt och lätt fryst!! Men så är jag halvgalen med!!
Nej, ingen blogg har jag, ännu, men läser gärna dig, du ingår i min frukostritual och till dig återkommer jag med kvällskaffet, så jag kommer sakna dig ifall du inte är motiverad att fortsätta.....men det är du nog!! Jag kommer gärna med små glada tillrop!

 
Ingen bild

Filifjonkan skrattar

21 mars 2007 16:58

Hördu Makalös...jag tror jag gillar dig skarpt...skrattar "!viskar tillbaks och ser mig bakom ryggen" det var ju ett bra tips. jag brukar när det är smällhett på sommaren lägga mina toppar i frysen rena alltså den jag skall ta på mig och så skönt det blir då,,lika med jeans och liknande men stryktvätt !! tror du leder på listan ännu.. vet en som har det i en garderob ...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards