Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 10 maj 2007

En gammal men älskad kudde.

Av Filifjonkan - 10 maj 2007 08:48



Den här kudden sydde min gammelmormor Anna Ingeborg...på sin ålders höst. Filifjonkan har en hel del textila saker som jag förvarar nära mitt hjärta alltså sådant som jag ärvt från mina nära som sen länge inte finns ibland oss. Den kudden sitter i min vita träsoffa för dit hör den.

 
 
Hannele

Hannele

10 maj 2007 09:07

Vilket underbart minne, vi har lite från makens sida..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

dsorfi

10 maj 2007 09:44

Jättefint gammalt handarbete,förstår att den står fjonkans hjärta nära.

 
Millis

Millis

10 maj 2007 10:00

Vilken fin kudde och vilket härligt minne av din gammelmormor.

http://millis.bloggagratis.se

 
Filifjonkan igen

Filifjonkan igen

10 maj 2007 10:05

Hannele: Vad roligt att ni har därifrån,Ja det är ett varmt minne i mitt hjärta stod väldigt nära min gammelmormor har hennes fingerborg framme i min bokhylla...
Dzorfi: Ja du Dzorfi mormor det var mormor det hon var en varm mäniska

http://filifjonkan-se

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

10 maj 2007 11:04

Åh en sådan fantastiskt fin kudde! Roligt och lite annorlunda motiv! Så färgglad den är.. Kul!

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
helga

helga

10 maj 2007 18:22

Den var riktigt fin den. Det är roligt med fina gamla minnen!

http://helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fru Fundersam

10 maj 2007 22:05

Vilket fint par! Håller de på att klättra över en gärdsgård tro? Eller är det danssteg?
Fin kudde med klara färger. (Gissar att den är sydd med fina små stygn också, fast det syns inte här. I alla fall inte för en närsynt Fru.)

 
Ingen bild

Filifjonkan

10 maj 2007 23:04

GerdaThyra:Ja det är en midsommarbild med ett kärlekspar på en bänk
Helga: Ja visst är den söt Nostalgi,,
Fru Fundersam: den är sydd med täta stjälkstygn näe de sitter sa hon men är osäker på om det är ett staket eller en bänk

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards