Filifjonkans värld

Alla inlägg under maj 2007

Av Filifjonkan - 15 maj 2007 09:19

Iomega lanserar nu 1 TB Hard Drive som är en extern hårddisk med en lagringskapacitet på hela 1 terabyte. Den
innehåller två hårddiskar på 3,5 tum som har en rotationshastighet på 7 200 varv per minut. 1 TB Hard Drive
ansluts till datorn via usb och kostar 2 890 kronor. Någon gång i slutet av maj räknas Iomega med att den finns ute
i butikerna.
Källa: Iomega


 Gigantiskt nätlexikon ska lista alla
djur och växter

I USA arbetar man nu med att sätta samman det gigantiska lexikonet Encyclopedia of Life som kommer att läggas ut på nätet. Det kommer att innehålla information om 1,8 miljoner djur och växter och ska därmed täcka in alla arter på jordklotet. Projektet med att sätta samman all information beräknas ta cirka 10 år och kommer att kosta 100 miljoner dollar. Encyclopedia of Life kommer att vara gratis att använda och riktar sig främst till forskare och studenter.
Källa: Reuters

Detta låter intressant om man får tillgång till det Kanske bilder med då på alltihop det vore något att titta i en regning dag! tjock bok 

Av Filifjonkan - 15 maj 2007 07:46

Här är dagens utmaning lite pusselbitar att foga samman om pillerlusten finnes så varsågod då PUSSELBIT

Av Filifjonkan - 15 maj 2007 06:49

Vaket i det Filifjonkska residenset nu kaffebryggaren sprider sin ljuvlig doft in till datarummet. Så nu blir det morgonfika först innan man kör igång ordentligt.

Av Filifjonkan - 14 maj 2007 23:07

En bra dag började med regen slutade i sol och +22 grader. Märkliga tider.
Filifjonkan har haft en lugn dag detbehövs för i morgon blir det race på butiken. Det är ju helg igen. Dessa helger duggar tätt på våren flygardagen först sen är det pingst...
Flygardagen blir det lite främmande. Så det måste fyllas upp så mycket skåpen rymmer igen.
Nu är det dags att stänga ögonen och logga ut på kontoret.
Nu brer natten sin svarta kappa över oss. Så godnatt Sverige var ni än är.
Nattkappa

Av Filifjonkan - 14 maj 2007 21:01

Kvällens ängel är en serviett men dock änglar

Av Filifjonkan - 14 maj 2007 18:22

Det är min väninna i Norrköping. Hon som har de söta Ragdollsen. Hon är chaufför som här framgår.
                                      ______________
Jag hoppas att Du somnat om nu och låt inte dom stackars blommorna gå ut, här regnar det 8,8 och mysbyxorna är på det känns ruggigt.
Vi har frukosterat adeln torrfoder och kalkonpate Chappe o jag Norrbodakorv jag på macka och han utan mackan.
Piller ligger i magen.
 
Jag har ingen lust att åka till jobbet idag vill krypa ner med mina gossedjur, lill giisen har varit jättekelig och bara spinner.
Nu tar dom igen sig efter frukosten få se om det blir korridor race innan jag ska iväg.
 
Uppskattar GPS ju mer jag lär mig om den,,,,,,,finns knappar att trycka på som mat, boende, sjukhus, resa, bensin osv.
Igår stod det still i skallen när jag skulle hämta ett hotell jag trodde jag visste var det låg men osäker och trycker på knapparna och upp får jag adressen och det var där jag trodde men,,,,,,jag kan ju inte köra på tro......fniss.
Mat kan man välja snabbmat, kines, italiensk, grill osv eller så tar man alla och då får man en lista på förslag.
Den väljer alltid närmaste allternativ först och passar inte det så kan man välja längre bort, bara bläddra och när man hittat vad som passar så trycker man kör och blir guidad både på skärm och pratandes.
 
Nej nu måste jag pussla och sen iväg.

Gul taxiSå löd hennes morgonmail till mig idag Hon far till arbetet efter pusslandet  

Av Filifjonkan - 14 maj 2007 15:43

En riktigt nostalgisk filmsnutt med ljud...Filifjonkan har hela serien inspelad till all lycka.

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards