Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 14 november 2006

Dekorationer även på huset är kul till advent! Finns så fina

Av Filifjonkan - 14 november 2006 16:54

Filifjonkan gillar lampor och stjärnor till advent även utomhus . Man kan dekorera sina buskar och träd och man kan rama in sitt hus så vackert med diverse lampor. Filifjonkan tycker bäst om det gula skenet inte det som byter färger det blir mer som ett tivoli då. Vet en del som ramar in sina gårdspumpar och fågelbord det är renar och tomtar ute i trädgårdarna och under träden ja det finns så mycket kul att åka och titta på i adventstider. Filifjonkan har ett gäng stjärnor som lyser runt sin farstubro så fint och en slinga runt fågelbordet. En annan grej som är rätt kul är grannar som lindar sin flaggstång med slingor det är jättefint faktiskt. Särskilt nu denna mörka tid vi kommit in i och har en bit framför oss med

 
 
Fru Fundersam

Fru Fundersam

14 november 2006 17:45

Fru Fundersam var i USA vid juletid för snart tio år sedan. Där fanns dekorationer!!! Dit skulle Filifjonkan åka och kolla in alla varianter! ;-)

http://frufundersam.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

14 november 2006 17:56

Filifjonkan reser bara numera på datorn.Men har sett tvprogram och datafilmsnuttar med alla dekorationer. Förstår att fru Fundersam måste njutit där i USA. Fnissar även åt kommentaren till Lindemännen,,jajja "rör du mej så dör jag" den minns du garanterat.

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

marie

14 november 2006 18:02

Tycker också om blinkande fina saker men, som Filifjonkan säger, inte massa färger. Det är vacker och gör att man känner julefrid!

 
Ingen bild

Mariiia

14 november 2006 18:16

Hej, det var ett tag sen men jag har varit på en långhelg i Jönköping och har därmed inte kunnat hör av mig till min nya vän!

Ja, USA kan fira jul dom! Jag har varit i Las Vegas, där är det som amerikansk jul varje dag!!

 
Filifjonkan  ler

Filifjonkan ler

14 november 2006 18:23

Välkommen hem till bloggen då,,:) Las Wegas sa du,,låter härligt har en webbkamerabild Live därifrån skall lägga den på bloggen i morgon så kan du se om du känner igen dig.Hur var det i Jönköping då? Ingen snö eller sken solen på dig?

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

Mariiia

14 november 2006 18:34

Ja det vore kul! vi får se om de har någon snö i vegas ;)
Ja Jönköping var trevligt, vädret var inte, hehe. Jag får ta och läsa in det jag har missat i bloggen, men det gör jag med nöje!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards