Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 20 december 2006

Får ge armen till grannens katt snart..

Av Filifjonkan - 20 december 2006 18:26

Den här vänsterarmen har "tackat för kaffet"fast det var mitt eget fel nödlandar från stege på golvet med ett brak. Den går av. Läker inte ihop själv med gips icke utan den skruvas med 6 skruv o titanbricka. Den håller ihop men är dum ,använder jag den lite för mycket en dag så är det klippt värka värka..eller är jag i solen så blit titanet stekhett för det bränner min arm från insidan? Lustigt Långärmat när man kör bil eller generellt man sticker ut näsan. Den ställer till så grejorna far i golvet fingrarna hänger inte med huvudets vilja. Tar läng tid innan impulserna når fram till fingarna och säger "håll i glaset" då ligger glaset redan i mitt knä eller på golvet.Man glömmer sig den högra få jobba för två i stället. Svårt att skriva med på tangentbordet. Vänstern hänger inte med. Blir mycket stavfel som man får rätta.Just ikväll så tappade jag ett glas mjölk över golvet..torka torka torka byta långbyxor.Plockar in disken i maskin tappar tallriken som rullar på högkant ända ut i hallen men går inte sönder? Torka torka,,,tappar glasögonen som skall sättas på näsan rätt in under databordet längst bort förstås..plockade upp matvarorna från kassarna jag tappade julkorven smack i golvet,,tappade osten tappade julkorten som jag fått med posten tappade humöret...smash i golvet.Min dag består av tappandesuckar och torkande.

 
 
marie

marie

20 december 2006 20:41

Det ser ont ut och det låter ont och det gör ont i mig när jag känner vad Fjonkan känner. Jösses stackare. Livet går hårt fram för somliga!!
Piper det när du passerar tullen med? Då kan jag inte be dig ta med nåt smuggel heller!

http://carpediem.bloggagratis.se

 
Fru Fundersam

Fru Fundersam

20 december 2006 21:37

Det låter inte bra det där. Jag får förära damen en vers om eländet:

Arma Fjonka,
när hon upp sin flaska korka' -
tappa, tappa ... Sucka!
Orka torka. - JAA,
men ville slippa.
Slippa tippa, tappa.
Skulle hellre vilja slappa.
Arma Fjonka.
Sucka, stånka.
/Fru Fundersam

http://frufundersam.bloggagratis.se

 
Ingen bild

dsorfi

20 december 2006 22:13

Stackars fjonkan en sån dag,förstår att humöret tappades och dsorfi håller tummar för en bättre morgondag.

 
Hannele

Hannele

21 december 2006 10:04

Filijonkan måste skaffa stadigare stege, ikea har en bra stadig för 99 kr, som inte går att välta, fick av maken för jag är kort..

http://hannelesparadis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards