Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 29 december 2006

Filifjonkans gästskrivare skickade oss en rad igen.

Av Filifjonkan - 29 december 2006 11:52

Jag fick ju tidningen trasdockan igår.Där finns massa regler för katter som har ett hushåll att sköta om!!!! Kattlek "Fånga musen"Människor vill få dig att tro att knölarna under täcket är fötter..De ljuger!Det är sängmössen, den delikataste av alla möss i världen, även om ingen katt någonsin lyckats fånga någon.Ryktet säger att endast den mest våldsamma attack kan bedöva dem länge nog för att Du skall hinna krypa under täcket för att fånga dem.Kanske DU blir den första katt att smaka på sängmössen......Varning!Dessa lekar kan resultera i utvisning från sängen, så snart människorna visar tecken på oro, börja genast spinna och kryp intill dem. Det borde ge andrum så dom somnar om, sen är det fritt fram igen. Jo jag har märkt det.Det är knepigt att ha katt åtminstone på nätterna ser man tydligt här och att detta stämmer kan jag intyga för jag har hört hennes jämmer om nattligt anfall på fötter i hennes sovgemak! :)

 
 
Ingen bild

dsorfi

29 december 2006 20:48

Hi hi säger dsorfi rätt åt människan som inte uppfostrat småtissar,så gör ALDRIG dsorfis småtissar.

 
Ffilifjonkan flinar

Ffilifjonkan flinar

29 december 2006 20:54

Skrattar åt Dzorfi med. Uppfostrade tissar,,,minns en nattlig rebell jag som helt frankt tog tassen o vräkte ner grejorna tills man brydde sig om busen,,hehe men så gossig i alla fallskickar virtuell klapp till honom

http://filifjonkan-se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards