Filifjonkans värld

Alla inlägg under mars 2007

Av Filifjonkan - 7 mars 2007 12:03

Bonden slog ihjäl får inför veterinärVeterinären upptäckte att lammungen hade ett brutet ben. Då tog bonden djuret och slog dess huvud i en kärra så att ögat föll ur sin håla – medan lammet fortfarande levde. – Jag ville bara ha ihjäl den så snabbt som möjligt, säger bonden. (Ab text.) länk till sidan om du vill se bilder och veta mer. Filifjonkan blir så upprörd alldeles skakig över människors grymhet både mot djur och människor. Måtte denna bonde få vad han förtjänar...något riktigt plågsamt önskar jag honom av hela mitt hjärta..Det är obehagliga bilder om någon inte vill se det så vet ni om ni läser

Av Filifjonkan - 7 mars 2007 10:24

klicka musiken till texten Skulle tro de kände sig sådana ungefär när det brakade loss, denna väg finns på riktigt

Av Filifjonkan - 7 mars 2007 05:33

Här är dagens utmaning lite pusselbitar att foga samman om pillerlusten finnes så varsågod då

Av Filifjonkan - 7 mars 2007 05:24

Godmorgon till er som ev är uppstigna eller som jag nyvakna.Det regnar i Småland idag ordentligt men det är +4.3 i alla fall.Då är inte grannens katta stryka förbi. Hon går inte ut i regnet hon är klok stannar i goa varma sängen då.Slog på tvapparaten och dessa matlagningsprogram eller frågesporter man hamnar i. Bytte till discovery istället och där lagades det mat med suck...blev tv4 + ett jakt och fiskeprogram .Det är åtminstone vackra bilder där.Nu är det kaffedags i Filifjonkans residens

Av Filifjonkan - 6 mars 2007 19:48

Det vart lite ärenden på byn först dagligvarorna var slut och ett paket skulle hämtas. Sorgligt nog var det mina skor som kom och de var gjorda för lindade geishafötter ungefär.Begriper inte vem som skall kunna få ner fötterna i dem. De var alldeles för smala för en fot.Så nu får jag lov att skicka dem tillbaka stön stånk,,,,krabbel krabbel med saker . Påslakanet var bra och min dräkt med. De behöver läggas upp byxorna för de var 10 cm för långa allra minst. Och tänk så bra jag som längtat efter att få lägga upp ett par långbyxor,,[märker ni hur jag ljuger) Jaja det går väl det med endera dagen.

Av Filifjonkan - 6 mars 2007 18:39

Det farligaste djuret som oftast går löst i våra trädgårdar,,Har du svaga nerver titta inte,,,,,:))

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards