Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2007

Det är höströjning igen Filifjonkan smittad av andra bloggares röjningar

Av Filifjonkan - 9 augusti 2007 05:09

klätterfjonka

 
 
Ingen bild

coz

9 augusti 2007 05:19

GOMORR!
Jaha.Det gäller ju att vakna samtidigt eller hur?
Hoppas allt är bra.
Här är så djäkla varmt att det inte går att sova.
DU!Jag äter nyponpulver mot lederna sedan 6 veckor och jag behöver inte längre ta värktabletter!
Rena mirakelmedicinen!
LITO-ZIN heter det på hälsokost.
Ha det bra!
coz

 
Ingen bild

Filifjonkan säger

9 augusti 2007 06:09

å Godgmorgon Coz...tack för tipset skall genast testa det,,, och visst det är lika kladdigt varmt här men fått på min ac i alla fall så nu svalnar det. letar fortfarande din bloggadress,, ja tydligen är det telepati mellan bloggarna ,,,5.09 är jag klockad och du 5.19 skrattar var likadant förra gången med..hälsa...

 
Ingen bild

coz

9 augusti 2007 06:58

ac?
Är det en fläkt eller?
Ursäkta en okunnig tönt.
coz

 
Ingen bild

Kärleksdravel

9 augusti 2007 07:59

Godmorgon filifjonkan. Hoppas du får en underbar dag (här skiner solen)

Pssssst...Våra kattungar har kommit, kolla in bilderna på min sida

 
Ingen bild

sickan

9 augusti 2007 08:11

Nej Nej ingen stege, Du slår dig bara!!!!!

 
maria

maria

9 augusti 2007 08:33

Åhh, så Filifjonkan ska vara modig, kanske till och med övermodig och klättra på stegar, maken har förbjudit mig sånt nu sen jag ramlade nerifrån stegen sist... Så fjonkan får lov att vara försiktig eller be om hjälp, några fjonkor med brutna ben vill vi inte ha för det gör så ont...

Men åh, så fina lampor båda två... Men kanske kristallkronan hängt där ett tag och fjonkan behöver lite förnyelse... Det blir nog bra ska Filifjonkan se men kan fjonkan inte hitta någon som kan klättra på stegen åt henne...

Jag tog med koppen, diskad och klar ställer den på diskbänken, tack ska fjonkan ha och nu ska vi ha en bra dag...

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

9 augusti 2007 09:30

Kristallkrona som är både modernt och så vackert, jag skulle gärna ta den i stället, men mina män är så låååånga, vi har inga hängande lampor längre..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

9 augusti 2007 09:34

Kärleksdravel. Tack för tipset skall genast kika in g hos dig
Sickan: Näe du har rätt som vanligt,,
Maria:Vad snällt att du diskade koppen med ja jag får kanske be någon för är skruvad i vänsterarmen sen ett fall från stege med och balanssinnet är borta men tänkte att håller jag i mig så går det men näe skall nog kanske lyda era goda råd,,och kristallkronan har hängt där ett bra tag ha det bra du med.

 
UnderCover

UnderCover

9 augusti 2007 09:55

Städa??
Har jag inte tid med, måste ju spela chainz. Kan bli rekord nästa gång juh.
*länmar över säkerhetssele, madrasser och en hög med kuddar till hon som ska upp på höga höjder* Nu tar du det försiktigt! Basta!

http://undercover.bloggagratis.se

 
trollpackan förskräckt!

trollpackan förskräckt!

9 augusti 2007 10:01

Trilla inte ner från stegen nu! Tänk vad dåligt samvete jag skulle få då om jag kanske har smittat dig med "röjarbacillen"...hmm...kommer in igen lite senare och kollar om du är ok!

http://trollpackan

 
flikkha

flikkha

9 augusti 2007 10:08

Morrn!
Oj så fjonkan står i. Hoppas du får en bra dag med den nya lampan :-)
Kramen

http://flikkha.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan igen

9 augusti 2007 10:12

Hannele: ja men så skönt att de kan nå upp dina män! men kronan skall jag sätta i det andra rummet istället en trappa upp fnissar.
Under Cover: Hahah jaha är du så fast i spelet,,,förstår ingenting (har fingrarna i kors bakom ryggen) Men det där med säkerhetssele verkar ju ett smart drag och kuddar kanske skall jag placera ut dem runt det hela,,Tack skall du ha
Trollpackan; Näedå skall försöka hålla fast mig har precis fått tips här vad som bör göras innan

 
gulligagumman

gulligagumman

9 augusti 2007 10:18

Gomorron på sig! Akta så du inte ramlar och bryter dina vackra ben.

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

9 augusti 2007 11:10

Hoppas att Fjonkan kommer ner helskinnad från stegen!
Kramis

http://millis.bloggagratis.se

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

9 augusti 2007 11:21

Tur att de andra har varnat dig och att du vidtagit säkerhetsåtgärder när jag är så sen hit. Och när jag först måste skratta åt dina bilder, som vanligt.

Minns också att gardinstången inte är något att hänga upp sig i... eller på. Eller vid, kanske det var.

Ha det bra och klättra försiktigt!
Kan ju inte ha en Filifjonka på sjukhus med brutna ben, vem ska då visa bilder för mig?

http://ninajohangarden.blogg.se

 
tussegumman

tussegumman

9 augusti 2007 11:51

Nu måste Filifjonkan vara rädd om sig så hon inte bryter benen. Det där med stegar är jag orolig över då jag vet vad de kan ställa till med! Vilken tur att du inte har gjort dig av med kristallkronan/Du får ha en riktigt skön dag/Kram Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

9 augusti 2007 11:59

Gulliga gumman: Näedå nu har jag ju säkrat mig med selar och störtkruka o kuddar så det skall nog gå bra
Millis: Hahah ja mer kommer man alltid och denna gången gör man nog det med all utrustning jag har lånat..
Nina: jaha du var lite senare än vanligt men du kan ha viktiga saker för dig antar jag,,, skall nog gå bra detta
Flikkha. ja tack det blir nog bra med den

 
Ingrid E

Ingrid E

9 augusti 2007 12:07

Ta det försiktigt!
Skönt att ha något att se fram emot. När man blir 75 år är det bara att ringa på kommunens Fixar- Jerka och så kommer han och klättrar på stegen och tar ner lampan!

http://ingridsblandning.blogspot.com

 
Ingen bild

Tant Tagg

9 augusti 2007 12:34

För Guds skull! Be någon annan!

 
Hannele

Hannele

9 augusti 2007 12:53

Sonen letade efter klätterselen, nu förstår jag vart den tog vägen :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

9 augusti 2007 13:21

HJÄLP...Släpp kristallkronan och kom över och var kattvakt hos oss en stund, så vi andra får vila oss och hämta nya krafter!

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
trollpackan nöjd

trollpackan nöjd

9 augusti 2007 13:41

Vad bra att du har vidtagit säkerhetsåtgärder för denna svåra och utmanande uppgift du har framför dig så att jag kan känna mig lugn! Annars är det ju snyggt med en kristallkrona...*avundsjuk*

http://trollpackan

 
Trolltyget, stirrar oroligt

Trolltyget, stirrar oroligt

9 augusti 2007 13:47

Akta sej nu Fjonkan... vill gärna att du låter bli den där stegen. Håll undan katten för jissenamn. Snälla... vänta tills jag kan komma och hålla stegen....

http://mrlns.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

9 augusti 2007 14:05

Ingrid E. Ja visst kan man det vi har också en sådan hjälp i vår kommun mycket förnämligt,
Tant Tagg..: heheh men jag har ju selen på och hjälm och knäskydd så det går bra vet du..
Hannele: Ja smög in och lånade den säger du till sonen att jag lämnar tillbaks dem sen i kväll lägger grejorna bredvid David..Hoppas han inte blev arg,,
GerdaThyra: Hahah är det en liten "busan" din Flora Valkyria,,underbara kissekatt kommer sen
trollpackan; Ja tänkte det var synd om dig att du skulle oroa dig så jag gjorde som ni bad skyddsåtgärder.. man kan få med fackombudet att göra annars du vet kan få stänga ner allt... :)
Trolltyg. . ja kisse är instängd i mitt sovrum han sussar middag ja du får gärna hålla i stegen för säkerhets skull men ta på dig hjälm ifall jag trillar ner i huvudet på dig.. :)

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

9 augusti 2007 15:44

På lördag blir det färd till Borås igen. Kör kanske förbi där du bor. Varför då inte vänta med att kliva upp på stegen. Behövs inga kuddar, hjälm eller säkehetssäle. Jag kommer in till dig och tar emot dig när du dalar ner där uppifrån stegen. Kram på dig!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan säger

9 augusti 2007 17:31

Hej Smed. Hmm Borås näe Smed det är åt skogen precis det men snäll var din tanke.. Men har klarat operationen med alla kroppsdelar i behåll. "Sakta och väl slår ingen ihjäl" sa min mormor alltid och så rätt hon hade.

 
UnderCover *tokskrattar*

UnderCover *tokskrattar*

9 augusti 2007 17:53

Skrattar gott åt revideringen av bilden :O)))

http://undercover.bloggagratis.se

 
Ingen bild

skogstrollet

9 augusti 2007 18:21

Skrattar gott Du är rolig du Fjonkan

 
Filifjonkan

Filifjonkan

9 augusti 2007 19:13

Under Cover..vad bra att du fick dig ett skratt rena ansiktsmotionen meddelas att nedfarten gick bra
Skogstrollet: Heheh tycker du tack för det,,,

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

Pia Puma

9 augusti 2007 19:33

Du e så ball fjonkan.

 
akson

akson

9 augusti 2007 22:05

Höststäda alla redan??? I denna hettan? Nej tack! Inget för mig, ännu. Fast det blir garderobsröjning varje gång det är någon form av nedpackning.
Låter synd att plocka ner kristallkronan. De är väl alltid moderna, det tycker jag i varjefall och envisa med att ha min uppe.

http://akson.wordpress.com

 
Ingen bild

Husfrun

10 augusti 2007 16:22

Vaa? Packa ner en kristallkrona? Jag som önskat mig en sådan nästan hela mitt liv....inte slulle jag packa ner den ....nä aldrig i livet. ;)

 
Ingen bild

Filifjonkan

10 augusti 2007 16:54

Husfrun..jag har haft den uppe i 13 år nu så jag har bytt rum på den till ett annat bara,,inte packat ner men tagit ner tror jag jag skrev..bar den i kartongen bara..eller snarare drog den efter golvet.prismorna vill ju hoppa löst när man grejar med dem så läst.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards