Filifjonkans värld

Alla inlägg den 7 februari 2007

Av Filifjonkan - 7 februari 2007 22:50

En dag som man tillbringat inomhus postlös apotekslös insnöad. Sedemera utskottad tack vare kommunservicen.Men ingen nöd går på en . Huset är varmt mat och vatten finns alla apparater fungerar så man har det bra ändå. Tänker på de stackarna i Indien som vadar till halsen i vatten för det är översvämmat av regnen som bara forsar över dem. Vad är lite snö i jämförelse? Ingenting...Vi är mer rustade än dessa länder som nu flyter bort. Vi har el och värme och mat samt snöröjning. Vi har varma läder och vi är rätt vana. De klarar värmen bättre än oss och vi klarar kylan bättre.Den mest elementära skillnaden mellan nord och sydbor.Nåväl dags att sluta sina ögon för natten så Godnatt Sverige var ni än är,

Av Filifjonkan - 7 februari 2007 21:23

Du är den ende,som hemligen ser mig.Fast ingen har talat,du vet vad jag ber dig.Min längtan är bara du.Blott du mig gerett enda litet ord,är jag din.Du är den ende,jag aldrig kan glömmadin mun, dina ögon,din lugnande stämma.Och därför jag ber dig nu:Blott du mig gerett enda litet ord,är jag din.Ingen annan som du, fast du hörtill en annan,skänker mig kärlek.Hos dig vill jag stanna!Mitt öde det äratt bli din i min fantasi,del av den världsom är din.Du är den ende,som får mig att drömma,den ende som anar,vad tårarna gömma.Min längtan är bara du.Om blott du gerett enda litet ordär jag din. Bo Setterlind

Av Filifjonkan - 7 februari 2007 19:27

Får snöpanik snart usch,,,vi måste ha lite motvikt till dessa vinterbilder i varje fall Filifjonkan. Vill se det växa. Läste att Alma hade dragit igång planteringarna inomhus så det killar i fingrarna att rota i jorden, känna doften av fuktig jord när man planterar och ha naglarna fulla av svarta sorgkanter och byxknäna gröna och fina av krypandet och rensandet.Åhh vår var är du bakom vilket hörn lurar du..

Av Filifjonkan - 7 februari 2007 17:44

Kommer en om dagen ett tag. Fick dem av en mailväninna men de är ganska kul. Ingen skall ta åt sig,inget är illa menat, det är lite av "galghumorn " kan man säga. Här kommer den tolfte den sista.:Konstigt!!! Du hänger in någonting i din garderob för ett tag, sedan krymper det 2 storlekar!

Av Filifjonkan - 7 februari 2007 15:59

Här är en bra länk som jag tror vi alla skall bokmärka så vi lätt kommer åt den. Man kan alltså där anmäla barnporr och andra hemskheter mot barn.Vi är ju många som surfar runt så råkar man på sådant så är det bara att klicka fram länken så blir vi av med de sidorna rent av. Civilkuraget skall vi använda tycker Filifjonkan. http://www.ecpathotline.se/ så ser den ut att spara

Av Filifjonkan - 7 februari 2007 14:54

Vilken service vi har,,,här kommer 2 stadiga gossar med varsina snöskyfflar samt en gosse med snöslunga. De tar in min post och skottar ren hela min framsida samt sopar min farstubro så jag fick upp dörren.Snöslungan öppnar plogvallen så jag kan fara in och ut om jag vill med bilen.Tack kära snöskottargänget samt servicenheten ni vet vilka ni är:) säger lycklig Filifjonka som skall lämna er lite fikabröd sen när det töat bort så man kommer fram.

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards