Filifjonkans värld

Alla inlägg under december 2006

Av Filifjonkan - 29 december 2006 17:58

Nya bilder som jag "lånat" från Hans Lindströms länk till höger . Han är lika aktuellt rolig som vanlig se bara på de här. Stackars tomtar de råkar illa ut i Lindströms värld! Skrattar så tårarna rinner. Filifjonkan får alltid ha en näsduk i beredskap när hon kollar Lindström. "He made my day "kan man säga :))

Av Filifjonkan - 29 december 2006 16:02

AvslöjadeKoppartjuvarna som tog sig in på skroten räknade inte med att det skulle finnas en kamera som skulle registrera deras göranden.Värmlänningarna är på "hugget" numera . Idag har tjuvarna det inte lätt heller och det ska de banne mig inte ha. Det är då rätt och lagom säger "skadeglad" Filifjonka. Till och med skroten har kameror nu .Filifjonkan har med en på sitt hus,,för säkerhets skull

Av Filifjonkan - 29 december 2006 12:52

Dammet ligger och morrar åt mig där jag passerar de hotar med att bita mig i fötterna.Ideliga framstötar görs mot mina fötter när jag sitter här och skriver.Rätt som det är så är högerfoten lockig? Ser mycket märkligt ut må ni tro.Men nu har jag kommit så långt så jag har släpat fram åbäket den står här bredvid mig och stampar så det är dags att "push the button"

Av Filifjonkan - 29 december 2006 11:52

Jag fick ju tidningen trasdockan igår.Där finns massa regler för katter som har ett hushåll att sköta om!!!! Kattlek "Fånga musen"Människor vill få dig att tro att knölarna under täcket är fötter..De ljuger!Det är sängmössen, den delikataste av alla möss i världen, även om ingen katt någonsin lyckats fånga någon.Ryktet säger att endast den mest våldsamma attack kan bedöva dem länge nog för att Du skall hinna krypa under täcket för att fånga dem.Kanske DU blir den första katt att smaka på sängmössen......Varning!Dessa lekar kan resultera i utvisning från sängen, så snart människorna visar tecken på oro, börja genast spinna och kryp intill dem. Det borde ge andrum så dom somnar om, sen är det fritt fram igen. Jo jag har märkt det.Det är knepigt att ha katt åtminstone på nätterna ser man tydligt här och att detta stämmer kan jag intyga för jag har hört hennes jämmer om nattligt anfall på fötter i hennes sovgemak! :)

Av Filifjonkan - 29 december 2006 11:02

Varsågod att klicka på länken så får ni se en häftig grejhttp://www.youtube.com/watch?v=Pf3z935R37E&mode=related&search=

Av Filifjonkan - 29 december 2006 10:10

Tomas Arvidssons "studierektorns sista stöt". Skall bli kul att läsa den, har ju läst de andra i serien men detta skall vara den sista. Är det någon som läst den och tycker något om den tro??

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Skapa flashcards