Filifjonkans värld

Alla inlägg den 17 juli 2006

Av Filifjonkan - 17 juli 2006 22:41

Dagen har gått till simhallen svettig efter all sol.Natten fäller ut sina svarta breda vingar över oss vaggar och gungar oss till sömnens rike.Dröm vackert i natt Sverige var ni än är.Barnet det skådar i drömmarnas brushur en ängel med lyktor går runt våra hus,,

Av Filifjonkan - 17 juli 2006 12:27

Detta tar aldrig stopp i SmålandNu är det 28.8 och stigande temp med knallsol. Man kan inte sticka näsan utanför dörren utan att bli som en rökt böckling igen!Jag som skulle behövt drista mig till affären, fattas några smågrejor men ack så viktiga: Kan ni gissa vad? heheh,,tror alla håller med härom att detta är en viktig sak i hemmet, Vad är det då? Tja något så banalt som toapapper. Har inventerat hushållspappret men där får man ingen hjälp det är på upphällningen med. Serviettförrådet också tomt. Kvarvarande julservietter strök med i sista förkylningen och de övriga har gått åt i stället på bordet vid mat o kaffetid. Eftersom pappret till printern inte verkar så lockande att använda till toalettsliga bestyr så blir jag bara tvungen att ta mig till affären.Ses senare om jag inte smält bort på vägen.Fisk och främmade luktar på tredje da´n.

Av Filifjonkan - 17 juli 2006 05:02

Ny vecka igen...Nu får vi se då vad denna vecka skall ge och ta och betyda för oss allasom slagit upp ögonen idag!Jag är i alla fall väldigt glad att jag inte vaknar i Palestina eller Israel Där finns ju folk nu som inte vaknar alls..de skulle varit jäkla glada om de fått en spik i foten i stället skulle jag tro.Amerikaner blir nervösa utomlands..därför tenderar de att resa i grupp eller bomba Irak!

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards