Filifjonkans värld

Alla inlägg den 10 februari 2007

Av Filifjonkan - 10 februari 2007 22:32

En trevlig dag något kylslagen Kvällen fortsatt kall -12.3 grader och sjunkande, men det är februari så man får ta det som det kommer. Men vi har ju våren framför oss (förhoppningsvis med tanke på det lustifika klimatet) En dag i taget så kommer vi dit vi skall. Nu skall Filifjonkan borsta tänderna (de som finns kvar ) sen är det till att bulla upp kuddarna skönt så kan man kika en stund på lite tv och filmer.Så godnatt Sverige var ni än är. "Ad acta"

Av Filifjonkan - 10 februari 2007 21:15

På morgonen då solen uppgick rödvar fågeln döden stelnad kropp med bakåtsträckta beni solens skenen sockerbit som var i gallret snördvar inte rördman sände fågeln till en fin butikför fågelliksom ger till billigt pris med stoft och knivde döda livnu ser du fågeln där. Den lyser grantdet är nog santmen hon, som sett den leva,grät i hemlighet- Olof Lagercrantz -

Av Filifjonkan - 10 februari 2007 19:01

Citat nr 3: "Samhällsmoralen gror ur gräsrötterna. Gör den inte det beror det på att den har gödslats med för mycket skit från ovan."

Av Filifjonkan - 10 februari 2007 18:11

Nu är Filifjonkan "hemma i sitt lilla hem därhemma" (ref till bild) fulltankad med kaffe och kakor och sönderpratad. Men en trevlig eftermiddag sannerligen. Sen var de så snälla så de skottade bort min snövall så nu kan jag ge mig ut på egen hand i morgon. Motorvärmaren isatt i förebyggande syfte på bilen. Den såg för övrigt ut som något arktiskt isberg. Men nu har fönstren tinat fram på den ialla fall.Det är redan -9.2 nu så denna natt blir kall. Har varit ner i källaren och dragit upp värmen ett par grader. Nu skall här fixas middag ser jag fått en massa inlägg skall svara på dem vartefter...

Av Filifjonkan - 10 februari 2007 11:32

Lindstöm har varit väldigt aktuell igen .Länk det är nya sidor idag på Bon ton... Dags att fnissa eller gråta.

Av Filifjonkan - 10 februari 2007 09:30

Alltså jag får en katalog som heter Klingel (tror den är tysk) och vad de har för uppfattning om kläder lämnar mycket övrigt att önska! Milde tid de lever kvar i sextio- sjuttiotalets damkonfektion. Jag kan inte föreställa mig att en enda människa handlar något ur denna katalog, jag skulle inte göra det om jag fick grejorna gratis. Här är ett litet urval av deras damkläder, man skrattar ihjäl sig. Sen så utöver de så är vi ju nerlusade med dessa erbjudanden ni vet handla för 200 kr och vi bjuder på frakten eller rabattcheck på 100-200 kr. I denna katalog så är det så märkvärdigt så det är ett skrivet brev så att säga från Klingel himself som talar om att de bjuder på 100 kronor stor apparat!!! Skrattar. Ja något bra med katalogen var det ju ialla fall man fick sig fredagens skratt. (gäller att taga vara på det lilla )

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards