Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 10 februari 2007

Alltså dessa kataloger man får ständigt i brevlådan men denna tar ju priset.

Av Filifjonkan - 10 februari 2007 09:30

Alltså jag får en katalog som heter Klingel (tror den är tysk) och vad de har för uppfattning om kläder lämnar mycket övrigt att önska! Milde tid de lever kvar i sextio- sjuttiotalets damkonfektion. Jag kan inte föreställa mig att en enda människa handlar något ur denna katalog, jag skulle inte göra det om jag fick grejorna gratis. Här är ett litet urval av deras damkläder, man skrattar ihjäl sig. Sen så utöver de så är vi ju nerlusade med dessa erbjudanden ni vet handla för 200 kr och vi bjuder på frakten eller rabattcheck på 100-200 kr. I denna katalog så är det så märkvärdigt så det är ett skrivet brev så att säga från Klingel himself som talar om att de bjuder på 100 kronor stor apparat!!! Skrattar. Ja något bra med katalogen var det ju ialla fall man fick sig fredagens skratt. (gäller att taga vara på det lilla )

 
 
Breezie

Breezie

10 februari 2007 10:08

Men då, så kläderna föll inte Filifjonkan i smaken? nej inte mig heller kan jag tillägga. Kanske om jag var närmare 70 år jag vet inte :)Det är många kataloger som dimper ner i brevlådan. Fast jag tycker bättre om att sitta i lugn och ro å bläddra så viker jag in bladet på den sidan jag hittade något fint. Ibland är det många invik på mina kataloger :))Visst händer det att jag går till butikerna och shoppar också men jag känner mig mer stressad då, in i en trång hytt och prova,köer osv.

http://Breezie

 
Ingen bild

Cee

10 februari 2007 11:35

Ni skulle bara veta ;)

Men, jo, jag vet ett flertal som är under 40 och beställer ur den katalogen... Fast inte då från Alp-modet precis, det får Paula ha för sig själv!

 
Ffilifjonkan gapar

Ffilifjonkan gapar

10 februari 2007 11:49

Cee filifjonkan undrar är du säker ?? hm tja underkläder och strumpor kan man ju tänka sig.Filifjonkan skall ju gå på bröllop senare i vår och då kanske man skulle ha den där puffärmsblusen med den piffiga kjolen till. Det skulle bli en syn för gudar...Men det blir det ändå å andr sidan,,skrattar

http://filifjonkan-se

 
Hannele

Hannele

10 februari 2007 12:25

På 50-talet var man väl sexigt klädd, ā la brigitte bardot?
Det där är ju tråkig 1970-tal..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

marie

10 februari 2007 14:15

Haha! När jag var 18 år sydde jag något i alp-stilen! Gräsligt!
Den i mitten ser ut som omslaget till en av mammas Burda, en tysk modetidning med mönster så man kunde sy själv.
När jag var lite sydde hon kläder till mig ur en sån tidning. Gissa om jag var mobbad i skolan över mina kläder?

 
Fru Fundersam

Fru Fundersam

10 februari 2007 14:59

Det kanske är vi som inte hänger med! ;-)
Rätt vad det är är ju allt gammalt tråkigt högsta mode igen ...

http://frufundersam.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan fnissar

10 februari 2007 18:22

Marie ja det måste vart en höjdare med alpstil men viull minnas ar det var lite inne en period,,hehe Fru Fundersam ja man vet inte kan ju vara så som du säger men idetta fall föredrar då Filifjonkan att vara mossig hellre än klämkäck i tyrolerkläderoch fjäder i hatten,,Ref till "man borde köpa sig en tyrolerhatt bara därför att locka fram ett skratt,," Kommer ni ihåg den? :)

 
Hannele

Hannele

10 februari 2007 22:01

Jag sydde mina kläder själv :)
Fast min mor var väldigt duktig, hon gjorde precis som jag ville ha det.

P.S
Alla ni som inte kan sova, de visar en gammal film med Brigitte Bardot kl 02:40

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

10 februari 2007 22:30

Hannele tack för tipset såg inte det förut....

http://filifjonkan-se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards