Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 14 februari 2007

Kvällens varva ner dikt är en tung men vacker en.

Av Filifjonkan - 14 februari 2007 20:58

Man kan inte räkna dem allasägner och sånt man hör...Det sägs att en stjärna skall fallavar gång när en människa dör -Lyhörd i nätternas kylaoch vindarnas frusna musikhundarna hörde jag yla,som hundar yla för lik,änkorna hörde jag skrikaoch barnen snyfta för bröd -- Stjärnorna kvittar det likaom någon är född eller död.Ferlin

 
 
Ingen bild

La famiglia

15 februari 2007 23:11

Den är bara för bra. Sen vet jag att jag hädar och får hela Ferlinsverige efter mig, men jag tycker i alla fall att Rolf Wikströms inspelning av den dikten är fantastisk.

 
Ingen bild

Filifjonkan

15 februari 2007 23:46

Ja då kan hålla med dig den är fantastisk i Wikströms uppförande med. Men det är texten som är så härlig sen hur man framför den är ju av enorm betydelse.Det finns sådana som bara rabblar...då blir man inte glad alls det är bättre sådana tego då..kommer mera av Ferlin har en som är ja jag kan inte hitta orde som täcker det man känner när man läser eller lyssnar på den någon kväll kommer den skall se om någon reagerar på den med. En del är väldigt omtyckta märker ,,man sen är nog en del lite för tunga för den yngre generationen kanske (osäker där..)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards