Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 27 mars 2007

Hmm Filifjonkan har haft oönskat besök i sin påsklåda !

Av Filifjonkan - 27 mars 2007 13:40

Eländes eländes Erlander..man tar sig dösföraktande nedför källartrappen i avsikt att hämta sin stora påsklåda. Nja inte riktigt snarare plocka ur lite ur den och ta med upp.Man öppnar den som vanligt och tar upp första bästa kyckling i silkespapper ordentligt inslagen.Då...då,,,rasar det runt små pappersbitar och påskfjädrar i en enda salig röra.Man stirrar förvånat på lådan sen på påsen och konstaterar att NÄÄÄÄEEEE...skogsmössen har haft kalas i min påsklåda.Så nu har jag plockat en grej i taget som de inte gnagt sönder sen har resten fått ligga kvar i lådan för senare transport i stor sopsäck till soptippen.Lite porslinsgrejor har jag kvar så det räcker går ingen nöd på mig inte men man blir ju förbaskad.Så mysigt de har haft i mörklila silkespapper sittandes i tomma påskägg och knaprat.Ja livet är fullt av överraskningar och nu skall här laddas råttefällor så det bara vimlar av dem Kunde inte se några spår på golv eller så så jag undrar var de tagit sig in men det blir råttgift utlagt också den saken är klar. grrr....

 
 
Clara

Clara

27 mars 2007 13:51

Nämen ,Filifjonkan....inte ska du missunna de små SÖTA mössen att ha lite kul i din påsklåda.I vintras när det var kallt och bistert ute,då satt du inne i den goa värmen och sörplade på ditt goda varma kaffe....då smög sig ett gäng FRUSNA små möss in till Filifjonkan och de hittade en varm & go låda som de bodde i och hade lite roligt i...fniss :)Akta er små mössen, ropar Clara...för nu laddar Filifjonkan råttfällorna!!!!

http://claraslinneskap.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan skrattar

27 mars 2007 14:56

Ja då Clara du har så rätt men fy fabian vad de knaprat,,, på en antik trätupp samt lite andra äldre grejor men ställt till i lådan Hade slagit in i servietter med du vet Dunis dubbla stora för att inte ha sönder tuppar och kycklingar Sätter upp en skylt i källaren med hänvisning till Claras linneskåp och vägbeskrivning på mössiska..där kan de få det varmt och gott i kommande vinter,,, :))

 
Clara

Clara

27 mars 2007 15:02

De är så välkomna ......känner mig väldigt kärleksfull och vänlig just idag(kolla dagens inlägg).....och min katt Moltaz älskar också möss :=)

http://claraslinneskap.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

27 mars 2007 15:50

Tll och med mina stövlar tuggade de,
noga nu, vad vi har i garaget.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

27 mars 2007 15:53

Jaha du Hannele då var de hungriga men kanske tog det död på dem så du slapp sätta ut råttefällor. :))

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

27 mars 2007 20:54

Oj oj oj, stackars Filifjonkans tupp och annat påskpynt..... Fy så tråkigt!

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

dsorfi

27 mars 2007 22:44

Usch säger dsorfi,har inte kollat min påsklåda ännu men där kanske också finns otrevliga överraskningar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards