Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 6 juli 2006

Semester vart tog du vägen?

Av Filifjonkan - 6 juli 2006 05:11

Min semester har åkt på semester utan Filifjonkan!.Det har den gjort i många år redan ,Filifjonkan längtar till den tiden som hon vandrade i fjällen på sin semester,Kunde vara ute och gå i sådär 10 dagar och se på allt vackertsom finns där uppe.Tält sovsäckar och trangiaköket. Torrskaffning ibland någon fisk man kunde köpa av samerna där uppe i deras små stugor.Sista dagen när vi återkom till Nikkaluokta som ännu inte var så utbyggt som nu då kunde man äta nyfiskad röding med kokt potatis i deras lilla severing .Ett brädskjul bara men så mysigt det var efter all torrskaffning.Jag lovar att det smakade. Men man vande sig vid torrskaffningen med,, Och vattnet som porlade överallt bara att ta kåsan o dricka,Iskallt klart vatten. Åhh vilket andningshål den tiden var när man fjällvandrade med karta och kompass. Men sommarens vackraste dag har det hänt att jag längtar dit!

 
 
Ingen bild

Sonen

6 juli 2006 14:21

*hrml*

Två sidor av samma sak?

MYGG, MYGG, MYGG. En geting som flyger runt-runt-runt-runt-runt en i en mils march.

Gå över en kam på ett fjäll och se nästa fjäll 250 mil bort och veta "jahapp, dit ska vi gå idag".

Sa jag att det var mygg?

Men fint var det och inget jag i efterhand vill ha ogjort men fy fan att jag nånsin sätter min fot där igen utan en fyrhjuling under mig :D

När var det här egentligen? 80-talet nån gång va?

 
Ingen bild

Filifjonkan skrattar

6 juli 2006 17:18

Ja du det var längesedan du var med. Vi gick ju själva sen några somrar om du minns..skulle egentligen lägga ut en bild som en liten gosse i orange dress lipar åt någon,,skrattar ,,,minns du!Tror kanske 82 du var med sista gången

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards