Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 11 juli 2006

Resume av tisdagen!

Av Filifjonkan - 11 juli 2006 20:53

En skaplig dag för en Filifjonka lite blåst enstaka molntussar som skymde solen, kunde varit flera enl min mening och så torkan det är otäckt nu. Vi har eldförbud och det är tur för man behöver nästan bara säga ordet eld så tar det fyr. Gräsmattorna är som bondens hö torrt så det knastrar. Tog mig till affären var tvungen ha lite mjölk och bröd tomt i skåpen snart nu, Bilen var som rena bastun ryser,,sitter just nu halvnaken i kylan från min hemma Ac och svalkar ner mig.Mina stora krukor med penseer håller på att tacka för kaffet i hettande står på farstubrons nedre steg o solen steker dem var dag. Äppelträdets skugga räcker inte till tyvärr! Ändå är det enormt . Men trädet är törstigt har redan börjat släppa ifrån sig karten det ligger massor under på mina plattor hopskrynklade som russin i hettan.Men ännu är det många kvar på grenarna.Få se om det blir till mos i år då. Beror på den lille sabotören Herr Rönnabärsmal tx! Han prickar äpplena med stor precision.Inget kul med svarta prickar på äpplena.Godnatt Sverige var ni än är!"Löss och lånade pengar ger ingen nattro"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards