Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 28 september 2006

Milda makter redan morgon och en torsdag..asaguden Tors egen dag

Av Filifjonkan - 28 september 2006 03:48

Filifjonkan hoppas att han inte tänker dundra med sin vagn och kasta åskviggar på jorden igen,,,Har han ju gjort så bra i somras så det räcker till tack. Bäst att ta sig ur sängen och angöra köket för medicin och kaffe så de små röda springorna kan hålla sig öppna utan topzpinnar som stöttor.Dimmigt och fuktigt ser Filifjonkan när hon gläntar på persiennen ..hon ser grannens katta trippa förbi . Katten hör persiennens vridning stannar till och ser mig i ögonen hennes lilla mun öppnar sig lite till ett outtalat mjao,, jag gläntar på fönstret och säger "hej lilla sötnos mår du bra idag?" Får ett mjao tillbaka sen vänder hon på klacken och ger sig iväg hemåt sitt. Den kattan har sina morgonrutiner precis som en Filifjonka har.

 
 
Ingen bild

marie

28 september 2006 10:35

Nu tänker Carpe Diem på Filifjonkan:
http://www.expressen.se/index.jsp?a=699570

 
Filifjonkan bara gapar

Filifjonkan bara gapar

28 september 2006 14:50

Ohh gud sig förbarme giv mig styrka,,,jaha det är förklaringen huuu ryser,,kollar in radarflaskan den är halvfull spanar av taklisterna i datarummet kollar var flugsmällan är jo då cirka 40 cm til väggen där den hänger väl synlig där jag sitter o skriver nu.Samt en från sängen som jag når från liggande läge Har hela huset fullt med smällor på strategiska platser Samt växtrikets arter min härliga tegelstensbok. Den är avtorkad från spindelexkrimiteter sen häromnatten. Ja vd skulle de uppfinna sånt otyg som spindlar för,,? Kan någon själ begripa det?

http://filifjonkan-se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards