Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 22 februari 2007

Fick plötsligt syn på något som fallit ur minnet

Av Filifjonkan - 22 februari 2007 13:03

Tittade på blockets sidor idag morgon. Plötsligt väcktes ett minne till liv som fallit ur mitt sedan länge. Fick syn på dockskåpsmöblerna dessa underbara små tingestar som man lekte med som liten i sitt dockskåp och som dottern fick ta över i sitt dockskåp. Det var länge sedan men det blev alldeles varmt i hjärtat .

 
 
Fru Fundersam

Fru Fundersam

22 februari 2007 13:49

Ja. Det var något speciellt med dockskåp...
Många vuxna kvinnor har docksåp, har jag sett bland väninnor. De bygger sina docksåp och tillverkar små miniatyrmöbler och mattor och dukar och burkar och blommor ....

Det är något alldeles särskilt att få skapa sin egen idyll. Själv har jag inte tålamod tror jag att pilla med så små saker ...

Men jag minns känslan från barndomen.

http://frufundersam.bloggagratis.se

 
marie

marie

22 februari 2007 15:13

Jag minns mitt docksåp, det var så fint. Är så ledsen att jag slängde det i någon "rensningsiver".
Många gör ju oxå "tittskåp" som blir som ett litet rum.

http://carpediem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

dsorfi

22 februari 2007 17:54

Ja dsorfi har ju 2 flickor bland efterrätterna, så det blir väl igen så småningom.

 
Sara

Sara

22 februari 2007 18:11

Sådana hade jag oxå. Älskar dockskåp. Misstänker att jag kommer vara den som leker mest med dockorna om/när vi får barn..

http://sarakarlberg.bloggagratis.se

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

22 februari 2007 18:24

Ja tänk, jag har faktiskt kvar mitt gamla dockskåp som jag fick när jag var 4 år.
Min ena morbror gjorde det till mig. Jag fick det i julklapp, och det var jättemycket möbler och lampor och grejer till det.
Någongång ska jag ta upp det från källaren, har jag tänkt, och göra iordning det....
det ska bli jätteroligt! Men jag får nog ha mer tid än jag har nu... Det får nog bli när alla barnen har flyttat hemifrån... så det dröjer nog.....Men egentligen skulle jag vilja sätta igång nu på en gång!

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jossan

22 februari 2007 20:54

*fylls också av en varm fuzzy feeling*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards