Filifjonkans värld

Alla inlägg den 5 februari 2007

Av Filifjonkan - 5 februari 2007 22:40

Ingen utförsåkning idag heller. Detta väder som vi inte rår på. Det gör som det vill med oss. Men nu börjar man fundera över vad Åreborna ställt till med eftersom Kung Bore är så rent ut sagt förb...d på dem? Han verkar vilja snuva dem på alltihop. Hörde idag på radion när jag åt middag att de intervjuade några turister som nu vände och åkte hem. Ingen ide att såsa runt i Åre längre enligt dem. Där försvinner potentiella turistpengar all världens väg!Godnatt sverige var ni än är om så i Åre

Av Filifjonkan - 5 februari 2007 21:28

http://www.youtube.com/watch?v=5cRbLsIJ1-A klicka på länken kunde inte låta bli för detta är version 2 som är roligare

Av Filifjonkan - 5 februari 2007 20:24

Men gick jag allena i många de mildit oron kallade mejförglömde jag då dessa många de milför en halv fjärdings väg med dej?Det gjorde jag ej - blir mitt klumpiga svar,nej, faktiskt det gjorde jag ej.Men en vackrare väg jag ej vandrat har än en halv fjärdingsväg med dej.Ferlin

Av Filifjonkan - 5 februari 2007 20:12

Hittade en gräddsnäppa på Tradera som hör till min kaffeservis snäppan har varit sönderslagen sedan länge men nu har jag en igen. Roligt att ha när man dukar kaffe med den servisen.Tradera där kan man verkligen finna sådant som man inte får tag i någon annan stans. Affären gick perfekt och den landade i brevlådan så väl inslagen. Skall leta efter lite andra grejor med sen där

Av Filifjonkan - 5 februari 2007 18:31

Kommer en om dagen ett tag. Fick dem av en mailväninna men de är ganska kul. Ingen skall ta åt sig,inget är illa menat, det är lite av "galghumorn " kan man säga. Här kommer den tionde:Min hjärna inte bara vandrar iväg - ibland lämnar den mig totalt.

Av Filifjonkan - 5 februari 2007 16:38

Ja du kom över så kan vi sitta här och mysa det är en bit av min framsida på kökssidan mer åt vänster finns det stolar och bord och soffor och parasoll samt 2 odlingslådor i lagom höjd för en ond rygg.!. Baksidan på huset finns altan.. Så kaffeplatser finns det åt oss. Men glöm inte dina bondkakor bara...fnissar

Av Filifjonkan - 5 februari 2007 14:57

En något förvanskad saga om Bamse av Britt-Eriks eminenta sångröst (gud hjälpe den gossen) :) klicka här om du vill lyssna . Du får klicka på gröna pilen till höger om översta adresssfönstret annars fungerar det inte

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Skapa flashcards