Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 11 april 2007

Rasande Filifjonka skriver argt brev till Vetlanda

Av Filifjonkan - 11 april 2007 19:00

Var tvungen att skrika högt efter detta tv-program igår om flickstackarn som Vetlanda kommuns socialkontor fullständigt utlämnat åt vargarna. Hur skall Vetlandaborna kunna ha något förtroende för social trygghet? Jag bara undrar. De är en skam den kommunen för hela Sverige att göra så mot en flicka kopierar mitt brev här nedan.Upprörd ända in i mitt innersta .Att sköta ett ärende så illa som ni gjort vad gäller denna flickstackare det finns inte ord för de Här måste det avgås de som är inblandade i denna härva inkompetens kallas sådant, Beslutsfeghet.Sköter man sitt arbete så illa så bör man ha ett lättare arbete(ex sortera choklad på löpande band är ett tips)Droppen var ju ursäkten till tösen via radion. Hur bra tror ni hon mår av det? Skulle det varaplåster på hennes sår kanske?Näe dyrare än så lär det nog bli för Vetlanda kommun och något förtroende för socialvårdenhos er det finns inte längre.Har diskuterat saken på bloggen och alla är eniga Vet hut med er vet sjufalt hut var detnågon som sade för ett bra tag sedan.Jag är böjd att instämma i det.Sen tilläggerjag också Den blankaste mössa har di största lössa.. Vid dataskärmen arg som ett bi ...........prickade raden är underskriven med mitt namn men lägger inte ut det här. Är så arg så jag behöver gå ut och rycka upp en tall med rötterna för att lugna ner mig tror jag. TILLÄGG SVAR KOM NU:Många personer har engagerat sig i reportaget som sändes i gårdagens Uppdrag granskning. Vi har full förståelse för alla starka reaktioner och tar till oss av kritiken. Du kan få mer information via kommunens webbplats. Socialförvaltningen

 
 
Ingen bild

Kane

11 april 2007 19:59

Socialtjänsten är i alla kommuner ett lallande kollektiv.

Dålig kompetens och besparingskrav är det minsta man kan säga.

...för att inte tala om hur svagt det är. Hur många vet att "ungdomsbrottslingen har överlämnats till det sociala..." innebär i stort FRIVILLIG "vård" för vill inte den unga ligisten finna sig i socialtjänstens lallande så finns det inget de kan göra.

 
Hannele

Hannele

11 april 2007 21:33

Fem år och skita i den lilla flickan!!!
"Vi ska sitta kvar..."

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

dsorfi

11 april 2007 22:38

Dsorfi skrev också några väl valda ord och begärde deras avgång,fick samma svar som fjonkan.
Katastrof hur det fungerar o bara sitter o ser dumma ut o skyller på än det ena än det andra,fegisar är bara förnamnet på dem.

 
Fru Fundersam

Fru Fundersam

11 april 2007 22:59

Ja, det är bedrövligt alltsammans.
Grymt och omänskligt.
(Jag har också skrivit ett inlägg på min blogg om de svikande socialtjänstemännen och lagt ut en länk till en lista där vi kan skriva under med våra protester ...)

http://frufundersam.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

11 april 2007 23:05

ja fru Fundersam omänskligt sa Bull. Skall skriva på hos dig med kommer straxt

 
akson

akson

12 april 2007 10:56

Jag såg inte det TV-programmet, men har nu läst in mig på det.
Det är ju fruktansvärt, att det bara är möjligt att få behandla en människa på det sättet. Det är en fredslös flicka som kommer att leva med detta resten av livet. Så fruktansvärt, jag blir nästan illamående på att det bara är möjligt i vårt land!

Det värsta är väl också att chefen inte insett vad han gjort för fel och avgår. Utan, nejdå, han sitter kvar.
Fy F*N säger jag!!!

http://akson.wordpress.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

12 april 2007 11:28

Akson ja det är ett gräsligt förfarande med en liten flicka och så många år dessutom.Men du skall se att nu får de känna på skulle jag tro Det är ju polisanmält också ett flertal ggr

 
akson

akson

12 april 2007 13:03

Jag tänker på flickan, vilket öde. Undrar om hon kommer att bli frisk någonsin.
Fattar inte att samhället ingriper tidigare, i synnerhet då det är polisanmält, men tydligen har det ingen verkan längre.

http://akson.wordpress.com

 
Ingen bild

Filifjonkan morrar..

12 april 2007 14:18

Akson Näe det där har tösen med sig resten av sitt liv .Nej det har ju inte det spec när polisen i Vetlanda är bekant med förövaren och inte vill stöta sig med denne.Är det så att det är sant att denne gjort så så skall denne polis också entledigas från sitt arbete omedelbart det tycker då jag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards