Filifjonkans värld

Alla inlägg den 16 april 2007

Av Filifjonkan - 16 april 2007 22:34

Fågelskylt.gif-fågelskylt Jaha denna dag har varit något ruschig för en Filifjonka men fått en del gjort i alla fall.Varmt lagom varmt vill säga 21.8 då . Inga räkningar idag med posten . Det uppskattas, Men som vanligt ett halvt kilo reklam som går rätt ner i papperskassen till återvinningen. Tittade inte i en enda reklamfolder idag Sällan jag gör det.Jag handlar det jag skall ha sällan är det något som är värt att åka många mil extra för. Det kostar ju då bensin och nedsmutsning av moder jord i stället.Men på Statoil i dag hade de en röd luddig stor hjärtkudde till ett lagom pris . Det var väldigt nära att den följde med hem men jag besinnande mig.En riktig överaskning för mig själv där.Men det är dags at ta en kopp nattakaffe och sen lägga sig.

Av Filifjonkan - 16 april 2007 19:57

Socialchefen i Vetlanda sjukskrivs

  En djup förtroendekris skakar Vetlanda kommun efter kommuninvånarnas reaktion på socialnämndens sätt att hantera en tioårig flickas fall. Det konstaterar nu kommunledningen. Den hårt ansatte socialchefen sjukskrivs TTs kommentar


Filifjonkan tycker det är bra den mannen har förverkat sitt arbete för 6 år sedan och dessutom förstört en liten flicka som behövde hjälp. Är man så korkad så man sitter kvar trots Vetlandabornas arga protester häromdagen så får han skylla sig själv. Men tror att han kanske skall omplaceras inom kommunen Tömma sopor kanske han inte kan skada människor med ickebeslut i alla fall.Det röstar Filifjonkan för.morran.JPG-Mårran

Av Filifjonkan - 16 april 2007 18:38

generalen.jpg-GeneralenLänk till seriesidan [url= http://hd.se/serier/] här [/ur]

Av Filifjonkan - 16 april 2007 13:11

strykjärn.JPG.strykjärn Nu så är det färdigstruket äntligen. Men så varmt det blev i mitt kök.Höll på att stekas +28 grader inne och strykjärnet gjorde det ju inte svalare precis. Nåväl nu skall jag fara upp till Statoil och få bilen tvättad, Den ser ut som den legat och badat i ett krondike faktiskt. Gruset ock sk...n sitter klistrat i actionsradien för grus och lera från grusväg. Bilen är vit i rena fall men idag jag vet inte tja kanske gråmelerad är mera rätt.
 

Av Filifjonkan - 16 april 2007 11:50

[TIllägg efteråt: Ella hälsar att det som var bra var att hon fick läsare som inte läst hos henne förut alltså de hittade henne genom bloggtåget,men menar att det är temporärt.] Citerar:
Det gäller dessa eviga listor och och Bloggtåget i synnerhet.
Dessa listor skapas av SEO-nördar (sökmotoroptimerare) och de är egentligen de anda personerna som vinner på det här då de får skitmånga länkar till sig som annars ingen skulle givit dem.SEO-nördarna åker snålskjuts på andra människors okunskap och det är synd att godhjärtade människor ska behöva bli avstängda från google pga av en sån grej.Enligt Google är såna spamlistor förbjudna eftersom man försöker lura systemet om att ens sida är mer värdefull (länkar ger poäng) än vad den egentligen är.” (jag hittar inte originalinlägget i den citerade bloggen så jag kan ju bara hoppas på att inte detta citat är en bluff).
Som jag tolkar detta så verkar det vara så att länktåget anses, av någon cyniker eller möjligen missunnsam stackare som inte fick inbjudan till tåget eller inte kom på den briljanta idén själv, vara spam.
Om man nu begår det så kallade misstag att vara med på tåget så kan man bli avstängd från Google.
Ja det är ju en syn på saken detta tycker Filifjonkan. Som konstant vägrar listor och bloggtåg trots vänliga inbjudningar. De är meningslösa tycker Fnamnfjonkar.jpg-rosfjonkajonkan men ok det är vars och ens eget val. Vi lever i ett fritt land i alla fall.


Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards