Filifjonkans värld

Alla inlägg den 4 april 2007

Av Filifjonkan - 4 april 2007 21:55

En skaplig dag rätt lugn lite komplettering av varor samt lite vila med. Sorterat in ren tvätt har man gjort med samt dekorerat brällopspresentpaketen. Jösses sådant piller men ack så roligt. Tandpetare samt nålar och klister och en pincett att ta upp små små saker med..dessutom klistriga.Fingrarna bör vara i gott trim om man skall få till sakerna. Filifjonkan har inhandlat på Panduro dekorationsjox,, det finns ju grejor vill jag lova.Sen har man förberett en del i påskbordsplaneringen med. Planterat en påsklilja i ett högt vinglas samt i en liten kyckling med med fjädrar och sedvanligt påskjox. ikväll har jag mina färdiga pulsvärmare på mig och kan ni fatta att jag är varm om mina händer...det är så skönt så. Skickar ett litet extra tack till idesprutorna GerdaThyra och husfrun för att de lockade mig till att sticka dem. Skall påbörja en omgång till för ett nystan räcker till en omgång..Men nu är det Godnatt Sverige var ni än är.

Av Filifjonkan - 4 april 2007 19:00

Lite speciella bilder att kika på rätt vackra med och inte trickfotade utan verkliga.

Av Filifjonkan - 4 april 2007 17:50

Ett svagt lila diadem med lite glitter på åkte ner i varuvagnen i går . Sitter så skönt på och håller håret från
ansiktet. Frissatid skall beställas det är dags för klippning.Före påsk lär ingen tid finnas får bli efter går bra det med.

Av Filifjonkan - 4 april 2007 14:44

Äntligen fick man tag i ett par skor som Filifjonkans fötter kom överens med.Halkfri gummisula en bra början va! Mjuka och skaver ingenstans.Tårna får plats också.Man slipper hugga av dem för att få ner dem i denna sko vilket man hade varit tvungen till i flertalet andra.Sen var det ett rysligt humant skopris.Bättre än så här kan det inte vara i skovärlden.Filifjonkan skulle velat haft Jossans skor flera par hon har så snygga. Men det vill inte Filifjonkans tassar.

Av Filifjonkan - 4 april 2007 12:35

Länk till seriesidan här
Tillägg till Akson! Här du har du väl en bra användning. :)

Av Filifjonkan - 4 april 2007 10:25

Ursäkta att jag inte skrivit men,,,,,, det har varit mycket här,
den tvåbenta har farit runt som jag vet inte vad och rotat och stökat i garderober mm. och som Du förstår så måste jag hålla koll på henne.
Jag får ju inte vara ute om tvåbeningen går till jobbet och nu säger hon att jag ska vänja mig med att vara innekatt för hon anser att söta katter som jag inte ska gå lösa och bli överkörda eller illa hanterade i stora stan Norrköping.
Än så länge finner jag mig med att vara inne men,,,,,,,fåglarna ropar på mig, dom vill att jag ska komma ut och jaga dom.

Men det är kanske bättre att vara inne, så snäll och rar som jag är så får jag ju stryk ute.
Den otäcka mördarkatten går förbi ibland utanför och då ryser jag i hela kroppen och tycker att det är skönt att vara inne.
Julle ska på utställning igen 15/4 i Jönköping och då tror min matte att han ska bli CH.
Jag begriper inte hur han kan bli det och inte jag som är bäst..
Purr på dig
Chappe.

Av Filifjonkan - 4 april 2007 07:46

Här är dagens utmaning lite pusselbitar att foga samman om pillerlusten finnes så varsågod då

Av Filifjonkan - 4 april 2007 04:24

Filifjonkan uppe igen kaffebryggaren puttrar på i köket ett välkänt ljud.Livet återvänder till Filifjonkan efter en kopp ny bryggt.Onsdagen kan börja. Men Filifjonkan skall lägga sig och somna om när morgonpillren fixat till benen. Återkommer lite senare

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards