Filifjonkans värld

Alla inlägg den 3 april 2007

Av Filifjonkan - 3 april 2007 22:33

Skattebeskedet dök upp och det var trevlig läsning. Visste att det skulle bli positivt men inte riktigt hur mycket så man är nöjd idag . Det haglade stora korn när vi for till stora staden idag sen regnade det och så kom solen. Riktigt aprilväder idag. Hagel det är Fröken Vår som tappar sina pärlor till sitt halsband i golvet.Bara så ni vet det.Men nu är det dags straxt att stänga själens fönster och gå till vila

Av Filifjonkan - 3 april 2007 18:56

Sådär tack och lov att man tog sig hem med livet i behåll.På det stora varuhuset var det fullt ös...man hittar inte det man skall ha "bystat" med folk och fä, arga gubbar trötta tanter snoriga ungar odrägliga tonåringar och en samling halvdöda pensionärer som borde befunnit sig på krematoriet istället...Filifjonkan med känns det som just nu. Gud vad jag gnäller.. men efter diverse rotande så fick vi med det nödvändigaste. Sen var det ju kassaköer med och alla hade proppfulla matvagnar.
Efter utfört värv landade vi på cafeterian utanför tack och lov.Tankade upp kaffe livselixiret samt en syltmunk.
Avträdet besöktes med och sen letade vi oss fram till en adress vi aldrig hade varit på och det avhämtades en stycke Maria Björnbärservis (Rörstrand)Full uppsättning med var det.Sen så for vi hem. Så nu har här paketerats samt plockats in i skåp och lådor. Med posten fick jag denna vackra bukett som min gästskrivare i Norrköping påskpyntat med. Tyckte den var så härlig så jag lägger ut den

Av Filifjonkan - 3 april 2007 11:46

Nu blir det att fara till stora staden och handla med STORA listan och STORA plånboken. Påskmaten skall hem.Tar på mig boxhandskar knäskydd och armbågsskydd innan jag far.
Lämnar min påskbukett jag köpte i går. Påskliljor är så härliga. Överlever Filifjonkan dagen på stora varuhuset så återkommer jag till kvällen.

Av Filifjonkan - 3 april 2007 09:19

Här är dagens utmaning lite pusselbitar att foga samman om pillerlusten finnes så varsågod då

Av Filifjonkan - 3 april 2007 04:28

Man vaknar med ett ryck något är fel..och ja då det är det.Det liksom pickar på fönstret man smyger upp till köket och jodå det står en bil utanför och ett rådjur är påkört.Jag öppnar för de vill låna telefonen och ringa polisen.Jag ringer åt dem och de får vänta kvar. Jaktkillen kommer hade redan varit ute på morgonen för en annan rådjursolycka.De såg att det lyste och trodde jag var uppe.Vi pratade en stund de var på väg till Öland på någon slags golfhistoria? och var förstås upprörda. Obehagligt att krocka med rådjur tyckte de.Visst så är det. Så nu har det lugnat sig i det Filifjonkska huset så man kanske skall ta en tupplur efter kaffet...det är ännu tidigt.

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards