Filifjonkans värld

Alla inlägg den 11 april 2007

Av Filifjonkan - 11 april 2007 23:01

Jaha slut i rutan då på denna onsdag. Ganska innehållsrik i Filifjonkans värld faktiskt. Så nu loggar jag ut från mitt hjärnkontor för ikväll.Godnatt Sverige var ni än är

Av Filifjonkan - 11 april 2007 19:00

Var tvungen att skrika högt efter detta tv-program igår om flickstackarn som Vetlanda kommuns socialkontor fullständigt utlämnat åt vargarna. Hur skall Vetlandaborna kunna ha något förtroende för social trygghet? Jag bara undrar. De är en skam den kommunen för hela Sverige att göra så mot en flicka kopierar mitt brev här nedan.Upprörd ända in i mitt innersta .Att sköta ett ärende så illa som ni gjort vad gäller denna flickstackare det finns inte ord för de Här måste det avgås de som är inblandade i denna härva inkompetens kallas sådant, Beslutsfeghet.Sköter man sitt arbete så illa så bör man ha ett lättare arbete(ex sortera choklad på löpande band är ett tips)Droppen var ju ursäkten till tösen via radion. Hur bra tror ni hon mår av det? Skulle det varaplåster på hennes sår kanske?Näe dyrare än så lär det nog bli för Vetlanda kommun och något förtroende för socialvårdenhos er det finns inte längre.Har diskuterat saken på bloggen och alla är eniga Vet hut med er vet sjufalt hut var detnågon som sade för ett bra tag sedan.Jag är böjd att instämma i det.Sen tilläggerjag också Den blankaste mössa har di största lössa.. Vid dataskärmen arg som ett bi ...........prickade raden är underskriven med mitt namn men lägger inte ut det här. Är så arg så jag behöver gå ut och rycka upp en tall med rötterna för att lugna ner mig tror jag. TILLÄGG SVAR KOM NU:Många personer har engagerat sig i reportaget som sändes i gårdagens Uppdrag granskning. Vi har full förståelse för alla starka reaktioner och tar till oss av kritiken. Du kan få mer information via kommunens webbplats. Socialförvaltningen

Av Filifjonkan - 11 april 2007 15:36

Mina sticklingar från Odla nu de ser fina ut skall plantera dem i krukor nu så de får lite mer svängrum.Spännande att se om de blir fina,men pelargoner växer oftast som rent ogräs så vi får se om ett tag.Den som var lilabrun skall bli kul att se om den tar sig. Det är ju hängpelargoner båda två.

Av Filifjonkan - 11 april 2007 13:36

Glad blir man för sådan post

Av Filifjonkan - 11 april 2007 11:04

dagens galenskaper finns att se här om man vill det är rätt naket kan man säga men inget vulgärt slask men varning till den som inte gillar naket utfärdas härmed...fnissar

Av Filifjonkan - 11 april 2007 09:41

Ja så var det då dags igen samma elände tuggande på folk.Tidigare artiklarKing attackerades av två kamphundar Veterinär: Vi får in liknande fall två gånger per veckaTidningsbud anfölls av polishund på jakt Blev sjukskriven i tre månader - nu får tidningsbudet ersättningHunden högg hästen i buken Hoppade ur en bil vid attackenHund till attack på ridskola ”Som en varg som hängde i hästarna””Ägarna är problemet” Olämpliga kan förbjudas att ha hundLars Ohly skaffar Staffordshire bullterrier ”Jag ska nog kunna hantera henne”Ägare kan få hundförbudKvinna svårt hundbiten i ansiktet Angreps av rottweiler - skadades svårtSå många angreps av hundar förra året Totalt mer än 1 400 attackerHårdare tag mot hundar Ministern lovar ny lag – efter attackernaÄntligen äntligen om den nu blir rätt skriven så den gäller. Bilden lånad på Bon ton länk i högra manualen Hans Lindström här läser du om detta

Av Filifjonkan - 11 april 2007 08:02

Här är dagens utmaning lite pusselbitar att foga samman om pillerlusten finnes så varsågod då

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Skapa flashcards