Filifjonkans värld

Alla inlägg den 22 april 2007

Av Filifjonkan - 22 april 2007 22:44

Nu går Filifjonkan och lägger sig,Det har varit en lång dag med blandat innehåll men på det hela taget en rätt bra vecka. Så godnatt Sverige var ni än är.



Av Filifjonkan - 22 april 2007 20:39

mer tulpaner

Har ni sett så läckra man bara vill ha och vill ha och vill ha.. Men det värsta är ju att de otäcka rådjuren med vill det särskilt tulpaner . Det är väl som sallad för dem antar jag.Lite väl dyra grejor att utfodra rådjuren med kan tyckas. men som sagt inne i ett växthus eller en rejäl kruka på farstubron kanske?
underbart
Av Filifjonkan - 22 april 2007 17:31

Visst är hon härlig . Änglar dom finns

och de är få

det är sällan de syns

men då och då

kan man upptäcka en

jag tror att de bor i Vilhelmina.

Här landar de dagens ängel

Av Filifjonkan - 22 april 2007 16:26

Förvånar mig själv idag faktiskt,Gjorde en citronsockerkaka som står i ugnen just nu. Det var längesedan Filifjonkan bakade faktiskt. Man fyller frysen med det sen mestadels. Men fick för mig att citronsockerkaka skulle vara gott till kvällskaffet.Får se om den blir ätbar.

Av Filifjonkan - 22 april 2007 13:13

Urk..det är självsprickornas vecka i händerna. Ajaj vad en sådan gör ont.Sitter alltid vid nagelkanten i skinnet den blir djupare och djupare,,alltid samma ställe. Sen rätt som är de bara puts väck,
Jag kör med tassalvan till hundarnas trampdynor Luktar Urban gör den men den är bra faktiskt Har packat in tummen just nyss så det luktar vetrinär i mitt datarum. Har en till på gång på andra handen. Ett par dagar till så är det borta. Man smörjer och kletar på hela tiden tycker jag men det blir i alla fall.Ser att jag kan köra en gammal bild samma spricka antagligen då med...jag är mycket för resajkling....

Av Filifjonkan - 22 april 2007 11:22

Se vad jag råkade ramla på på Tradera de är ju bara hur söta som helst.
Många som bjudit på dem de var uppe i 875 kr när jag kollade  har jag för mig...med flera dagar kvar så de kommer
att kosta. Men ack så söta. Skulle vara alldeles förtjusande på min fläkthylla i köket. Det fanns 6 st assietter med f
ruktmotiv också jättefina


Kryddburkar

Av Filifjonkan - 22 april 2007 09:04

Man blir imponerad av det vackra som naturen bjuder oss på våren.Ingen tavla går upp mot en tavla gjord av moder natur.
här kan du titta på den om du haver lust. Har botaniserat lite på Youtube en stund och det är inte klokt så mycket vackert det finns där likaså galenskaper.

Av Filifjonkan - 22 april 2007 04:54

Godmorgon det är söndag.Söndagar får mig alltid att associera till Melina Mercury och filmen "aldrig på en söndag"
Minns när den gick på biograferna Den var bra och det var så fin musik Hon sjöng också ledmotivet i filmen. Du får gärna kyssa mig på måndag och tisdag och onsdag. o.s.v....men aldrig på en söndag en söndag för söndag vilar jag! Fast hon sjöng på grekiska förstås.Länge sedan man hörde den. Melina sjunger här det var ett tag sedan. Hittade den på skattkammaren förstås. Nu skall kaffebryggaren på dags för det.

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards