Filifjonkans värld

Alla inlägg den 18 april 2007

Av Filifjonkan - 18 april 2007 22:47

Började bra i lugnets tecken men det tog stopp hastigt For till affären och hade med en trasig antennförstärkare. Tänkte mig visa den och säga bara en ny sån här tack!. Men det vart smäll i vägg. Nähe butik 1 nähe butik 2 nähe butik 3 ryck ryck i dörren butik 4 ingen inne. Vilt svärjandes de hemskaste man kunde hitta på så inser man att näe det blir ingen tv. I och för sig ingen förlust eftersom det ändå bara är skräp och elände på den. Men till affären styrdes bilen.. in i butiken med utvecklad lista. Gick som på räls därinne allt fanns hemma. Allt fick plats i kassarna  samt pengarna räckte. Hem och packa upp sen ringde jag till butik 4 och fick svar! Chock chock.. Han lovade angöra Filifjonkans hus under dagen . Bra sa Fjonkan,, ordnade raskt  fiskgratäng  samt potatis koktes och pressades Mums blev det. Knackelibank på dörr jodå det var tvkillen. In och sätter i ny antennförstärkare. Muttrar och börjar trolla bort mina kanaler totalt.
Befanns att det måste vara ett riktigt krutpaket kollade av den gamla hummade och klättrade upp på taket. Duns skrap ,,klamp ,,klamp ,,rassel,, gnek, skrammel.,, Antenn befanns duglig. Hojtade: återkommer i morgon med ordentligt stark dosa,  pang igen med dörr sen blev det lugnt. Nu har man tv 1 och tv 2. Spännande. Ahh kan kolla på datorn om jag vill så det är inte synd om mig alls har flera osedda filmer som ligger med. Men som sagt en rörig dag. Men mina pelargoner de växer sticklingarna alltså.
Det har småregnat idag elak blåst soligt emellanåt  så det är  verkligen aprilväder. Har vattnat ute i krukorna och mina lådor.. Men nu är det dags att göra kväller. Godnatt Sverige nu släcker vi ljuset...


Godnattfyr

Av Filifjonkan - 18 april 2007 21:14

Ett magnoliaträd på södra promenaden i Norrköping som blommar precis just nu den är så underbart vacker.

Av Filifjonkan - 18 april 2007 17:44

Babydjur så söta så huga...filmsnutt att kika på med musik

Av Filifjonkan - 18 april 2007 16:56

De här fina blommorna fick jag

Tulpnaer från min väninna som ett litet uppiggande tack för att jag fixat lite med självlysande ögon på foton av hennes katter.

påskliljor De damp ner i eposten bara, sådana saker gör en glad. Det är de första av dessa sorter som kommit upp i år hos henne. Hon har en jättefin tomt med växter på .

Så tack kära väninnna! 

Av Filifjonkan - 18 april 2007 11:41

Sorgligt är det kan man tycka ahh det var att ta i men jag drabbades också av pärlvågen för ett år sedan ungefär. Införskaffades det som behövdes. Pärlor i alla dess former. Fanns hur fina som helst stora och små färgade med och mönstrade. Jag gjorde ett flertal hängen till fönster och öron sen tappades lusten någonstans och jag har inte hittat den ännu men å andra sidan har jag inte letat efter den heller. Har lite olika tänger med till detta. Så här ser min pärllåda ut just nu och kommer att göra bra länge om inte lusten kommer fladdrandes, Avvaktar tills dess.


Av Filifjonkan - 18 april 2007 09:57

Helikopter

En helikopter har nödlandat på Nynäsvägen. Den uppgiften fick Stockholmspolisen, som ryckte ut.
Men det visade sig att nödläget berodde på kurrande magar hos besättningen. De hade landat utanför McDonalds för att äta lunch.Text lånad från Aftonbladet. Bilden med. Filifjonkan menar att kanske de skulle valt en bättre parkering än ca 30-40 cm från asfaltkanten. Skulle vart roligt att se polisernas miner när de hittade besättningen med hamburgare på Mac Donalds.. Detta är ju nästan som en rolig historia. Men misstanke föreligger om surt efterspel...Mer om det i länkenom någon vill läsa

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards