Filifjonkans värld

Alla inlägg den 9 februari 2007

Av Filifjonkan - 9 februari 2007 12:56

Anna Nicole Smith avled på torsdagen efter att ha kollapsat på sitt hotellrum i Florida. Skandalmodellen blev 39 år gammal. För ett halvår sedan avled aktrisens son Daniel under mystiska omständigheter.TTs text Igår kväll hade hon feber och vårdades av en privat sjuksköterska. Det var sköterskan som slog larm. - Sjuksköterskan ringde hotellets reception klockan 13.45 idag. De ringde efter ambulans, säger en talesman för polisen.Den kvinnan har då verkligen levat hårt men jag tror hon har haft en del roliga stunder också. Har sett att det funderas på bloggen om orsaken och man funderar ju men ingen vet ännu!

Av Filifjonkan - 9 februari 2007 10:55

Sovmorgon vad är det,,,,,Pinne väckte mig strax före sex och nu har dom varit ute och kollat läget.Och läget var -2,9 och några cm snö och ingen mördarhare i sikte.Chappe med broddade kamrater har fått i sig sin frukost och han hälsar ingen rädd för haren här, men kallt om små tassar. Din middag igår lät riktigt smaskig, det är sånt som passar kräsen mig.Jag har fått i mig kaffe, piller och en macka med Norrboda korv och Chappe älskar den, jag drar bort kanten som han får för den är lite seg i mitt tycke. Nu galoppar mina elefanter runt i huset och väsnas och Ping lekte med en av deras pälsmöss i morse, dom brukar inte passa damen mycket roligare med en penna eller något annat man kan ta på skrivbordet. Min nattmössa fick akut kelbehov någon gång i natt och jag klappade på den och somnade om. Anja ska åka idag så Du vet att Du ska fixa till termos godis och puffa upp kuddarna och inte glömma hjärtpillren. Var rädd om dig så hörs vi senare.Så trevliga mail får man på mornarna i filifjonkans residens det är roligt att maila med henne.

Av Filifjonkan - 9 februari 2007 09:29

Fredag ett magiskt ord för alla som arbetat hårt hela veckan.Ledigheten hägrar för dem vilket man förstår.Det är också den stora affärsdagen när alla rasar in och skall helghandla.Fredagar går Filifjonkan absolut inte på affär om det inte är livsviktigt förstås.Det är så ljust här i dag för hör och häpna solen är framme lite till och från, det gnistrar som juveler på den kritvita snön på min baksida.Varvat med rådjurens spår som de trampat upp. Kan vara harens också för han brukar komma hit och gnaga på ärtbuskarna.Det är skidor idag igen Anja och compani så idag bänkar jag mig framför tv igen och håller tummarna man kan se fram emot en spännande eftermiddg.

Av Filifjonkan - 9 februari 2007 08:05

Filifjonkan såg en otäck typ på tv i går ovårdad skäggig så man blev mörkrädd. Jag tordde det var en taliban eller attdet var någon hemlös stackare man intervjuade men icke! Det var den i Näshults förrsamling tillsatta komministern som uttalade sig rätt fränt och dessutom skickade obehagliga brev till sina arbetskamrater som ansåg dem stötande. Det håller man med om .Nu har de anmält honom och det tycker jag var rätt. En sådan gosse skall nog inte hålla till i de Småländska församlingarna. Hade jag en sådan i vår församlings kyrka så skulle jag gå ur kyrkan ögonblickligen "en bränd bulle skämmer hela baket!"Svt text .På onsdagen berättade Smålandsnytt att komministern Ulf Söderström i Näshults församling utanför Vetlanda anmälts till domkapitlet i Växjö. Detta efter att han skickat ett fax till sina kollegor i Linköping där han liknade sverige vid ett slakthus där 35 000 dör varje år på grund av abortlagstiftningen.

Av Filifjonkan - 9 februari 2007 05:33

Dagens utmaninglite pusselbitar att foga samman om pillerlusten finnes så varsågod då

Av Filifjonkan - 9 februari 2007 05:22

Godmorgon igen sista arbetsdagen på denna vecka för en del.Det är kallt i Småland -9,6 just nu min bil står utanför och stampar ser så frusen ut i all snö Filifjonkan har drömt så vackert inatt Har varit på någon sandig strand solsken var detoch väldigt lite folk och varmt och skönt fasen vet var?men det spelar ingen roll. Här skall drickas morgonkaffe nu så man vaknar till och kan börja dagen.

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards