Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 20 januari 2007

Varma modemproblem...är till för att lösas.

Av Filifjonkan - 20 januari 2007 12:47

Eftersom Filifjonkor är rädda för elden så har jag löst ett något oroande problem listigt: Bredbandsmodemet står ju på hela tiden och det blir hett man kan steka ägg på ovansidan om lusten skulle infinna sig. Hade det på en liten trähylla förut men det brände nästan träet. Vad göra? Jo på farstubron om somrarna har Filifjonkan 2 st järnhyllor med blommor på avpassade för hörnor (se bilden.) Luftigt och glest mellan järntrådarna Klick sa det i mitt huvud och reläet slog till. In med hyllan torka ren från damm och in i datarummet i kontakthörnet.Där huserar nu det heta modemet. Värmen går ut i rummet (återvinning) och risk för eld på den hyllan är nästan lika med noll. Nu sittter en brandvarnare straxt ovanför med ifall det skulle hända något.Så här blinkar kontrollen gröngult men hos Adolfsson och Falk blinkar den blått har vi lärt oss.Filifjonkans dator blinkar blå faktskt med på framsidan.

 
 
Ingen bild

Sonen

20 januari 2007 14:35

Att ditt modem blir så varmt har bland annat att göra med att det är av märket D-link.

D-link är att jämföra med Euroshopper eller andra lågprismärken. Sämre kvalitet och nästan alltid tråkigare smak än bättre grejer.

Samma sak i D-link. Nästan alla D-link som används behöver en fläkt. Om inte annat så en som står och blåser PÅ modemet/routern.

Din lösning med att ha det ståendes fritt med luftflöde runt omkring är tillräcklig för ditt användande :)

 
Ingen bild

marie

20 januari 2007 14:57

Netgear är ett bra modem!
Tänk vad du hittar på smarta lösningar Fjonkan! Intellifjonkig?

 
Ingen bild

Filifjonkan skrattar

20 januari 2007 15:55

Alma skrattar det var inte så svårt . Du skulle bara veta hurdant alarm jag har på min ytterdörr,,,kan jag inte säga här men det är effektivt jag lovar dig har du hört flyglarmet i kommunerna förr? hehhe

 
Ingen bild

Sonen

20 januari 2007 16:28

Netgear gör rätt okej modem.

Det är deras routrar som är katastrofer för alla som gör mer än bara surfar och tömmer e-posten :)

 
Ingen bild

dsorfi

20 januari 2007 22:52

Då kanske dsorfi kan få svar på om hennes modem är bra?det är Zyxel.

 
Ingen bild

Filifjonkan gäspar

20 januari 2007 23:03

Kan inte klaga på modemet det gör vad det ska men blir varmt så det är väl det som är felet annars går det hur bra som helst, Nu vet jag ju också att det är farligt att säga så här om maskinerna för Murfy är ju alltid lös..kollar bakom ryggen,,gäspar igen yrvaken sen en stund lägger mig igen godnatt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards