Filifjonkans värld

Alla inlägg den 28 januari 2007

Av Filifjonkan - 28 januari 2007 23:11

Vad övrigt är,är tystnad. Godnatt Sverige var ni ärAmicus verus est rara avis

Av Filifjonkan - 28 januari 2007 22:15

Men snön faller fortfarande och vi med den. Plogbilen har gått förbi igen så nu är gatans plogvall en rejäl historia. Får hoppas att "snöätaren" kommer i morgon förmiddag och tar bort den för det är smalt att mötas med dessa stora vallar var sida av vägen. Sen fyller ju lilla plogtraktorn på med snön från trottoaren så det blir en vall mot tomtgränsen sen en jättevall mot gatan. Hur farao man skall få ut bilen i morgon det lär inte fungera..Jadå visst är det vackert med snö rent och fint en solig dag med kallgrader jodå men inte vad gäller att ta sig fram i den.Vi får se hur det går i morgon Säger Godnatt Sverige var ni än är .

Av Filifjonkan - 28 januari 2007 20:07

Misan klagar.En misa har jag varit i alla mina dar,miserabel var min mamma, misären var min far.En misa har jag varit och en misa vill jag bli;det är så skönt att sjunka i mild melankoli.Och om jag vore vacker och min näsa underbar,beundrad utav alla och dyrkad av envar,så skulle kanske någon, som vore stor och riktillsända mig en ros i cellofan från en butik.Men allting har en ände och lyckan flyr sin kos;det finns för många taggar på varje liten ros.Jag går i månens skimmer invid den svarta älvoch plockar anemoner - och tänker på mig själv.- Tove Jansson

Av Filifjonkan - 28 januari 2007 18:16

Kommer en om dagen ett tag. Fick dem av en mailväninna men de är ganska kul. Ingen skall ta åt sig,inget är illa menat, det är lite av "galghumorn " kan man säga. Här kommer den andra:Det bästa sättet att glömma dina problem är att gå i för trånga skor.

Av Filifjonkan - 28 januari 2007 17:00

Lindstöm har varit väldigt aktuell igen . Idag ser vi prov på hans tavlor. Den är en oljemålning, hemsk faktisktLänk det är nya sidor idag på Bon ton... Dags att fnissa eller gråta. Filifjonkan gråter över människan.

Av Filifjonkan - 28 januari 2007 15:56

Jaa alltså jag får ju lov att säga att Carola hon sjunger bättre än hon kör bil ! Otroligt faktiskt( ref till länken se bilden där) Jag förstod inte att det var en gångbana? säger damen ifråga. Det är ju solklart. Men under åren har man fått höra att den här damen kanske inte har så "välfyllt kontor" fint sagt. Jag undrar var hon skall parkera fel nästa gång.Kanske på Arlandas stora landningsbana? Länk till Ab.

Av Filifjonkan - 28 januari 2007 14:36

Han gjorde det igen!! Han vann Byggmark alltså.Vilken kille en riktig tuffing.Blond som ett veteax en Svensk kille.Sjunger som Birgitta Andersson gjorde på den tiden" jag är så glaad att jag är svensk hoho" Grattis Byggmark

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards