Filifjonkans värld

Alla inlägg den 24 januari 2007

Av Filifjonkan - 24 januari 2007 22:26

Frk Onsdag fryser hon klapprar tänder i kylan. Dagen har varit kall trots hennes skoteroverall som hon klätt sig i för att hålla värmen.Frk Tisdag berättade för henne att hon sett damerna i Batbutistan halka omkring på trottoarerna i högklackade stövlar i går så frk Onsdag klädde sig rejält. Hon ringde till natten nyss för att säga honom att de varma långkallingarna skall han dra på sig under sin kappa annars fryser han sig blå. Varma fårskinsstövlarna med skall på och den tjocka svarta skinnmuffen att stoppa in händerna i för att värma sig .Han tackade för rådet.Dagen har varit lång men inga nya krig har startats just idag bara de gamla som ännu pågår Inga flygplan har störtat idag det är med positivt tänker frk Onsdag känner sig rätt så nöjd i alla fall. Hon stämplar ut sig och går mot bostaden. Porten hennes är olåst så hon vinkar åt oss och ropar Godnatt Sverigee var ni än är

Av Filifjonkan - 24 januari 2007 19:51

Som ett blommande mandelträdär hon som jag har kärsjung du vind, sjung sakta för migom hur ljuvlig hon ärsom ett blommande mandelträdså späd, så ljus och skärbara du, ömmaste morgonvindvet hur ljuvlig hon ärsom ett blommande mandelträdär hon som jag har kärnär det nu mörknar så tungt omkring migkan hon väl leva här?- Pär Lagerkvist -

Av Filifjonkan - 24 januari 2007 18:02

Hade en granne som jag träffade vid min brevlåda som skulle till affären . Vi pratade en stund och bestämde att hon skulle fixa mjölk ägg och tepåsar åt mig. Hon skulle hämta ett paket till sig så då hämtade hon mitt med samtidigt. Min Änglaservis kuvert nr 4 kom nu. Det känns väldigt roligt att få ett paket var månad så nu har jag 4 mattallrikar 4 assietter 2 ljusstakar en rektangulär karott i samma sort! Blir inte så jobbigt då ,kostnaden sprids ju ut. Det är så praktiskt förpackat med. Smalt paket man kan inte tro att det är 2 tallrikar däri "peppar peppar" inget har varit trasigt, ännu är bäst att tillägga ifall. Skönt att slippa fara i halkan. Men jag har haft motorvärmaren i alla fall den såg så frusen ut nersnöad igen. Men nu är den avfrostad.

Av Filifjonkan - 24 januari 2007 15:51

Ojoj så fina grejor de har nu igen! Den här vasen skulle jag vilja ha till påskriset senare i år och de där äggen till vore ju väldigt fint. Men hur jag letade i reklamen så ingenstans hittade jag priset på vas ägg eller krukorna, De aktar sig noga.. det retar mig när man inte ser priset. Skall morra om det för jag vill veta. Ringer upp dem nu så ska vi se.Det var det värsta 998: för vasen, 1639; för äggen 6 st av krukorna över 3000 kr. Milde tid kan man ju inte köpa ju. Men vasen skulle vara kul att ha. Inte för att man är utan vaser utan för att man gillar den!

Av Filifjonkan - 24 januari 2007 14:56

Det är inte lätt att vara flygrädd denne lille gosse har försökt lära sig flyga i många år nu och det bara går inte länk till sidan ifall ni vill se alltihop så.

Av Filifjonkan - 24 januari 2007 13:25

Det knackade på dörren för några timmar sedan och det var en väninna som man inte träffar så där ofta för hon bor inte i samma by det är en bit emellan oss. Men hon hade ärenden till vår by så vi fick oss en trevlig pratstund.Hon var lite frustrerad för hon hade köri stann i skogen för snöns skull. Mitt i en uppförsbacke och smalt, med stenar mitt i då kan det gå på tok. Tur nog hade hon sin spade och sand med sig i bilen så efter en stunds harvande i snön så tog hon sig därifrån. Det var lite otäckt sa hon för det hängde granar lite snett som inte lagt sig helt och vinden ruskade i dem så hon var riktigt orolig att de skulle rasa över henne men det gick bra. Hennes make skulle köra henne till mötes med traktorn så de bestämde tid. Hon ringde nyss. Hemma välbehållen.Tur det.Här får tjejerna vara tuffa på skogen i bland.

Av Filifjonkan - 24 januari 2007 10:24

Människans ondska fins inte om man inte ser den sade någon! Men människan är ond det finns i generna skulle jag tro. Hur och hur så får man krupp när man ser vad människorna gör mot djuren. Inte bara barn utan djur också alltså det är så vämjeligt så man mår illa och det finns sidor på nätet som talar om att de finns. Det är inte förbjudet enligt lag står det med. Vad gör djurskyddet??En samling"kostymnötare" tydligen . Var är nu djurrättsaktivisterna då? Här kunde de verkligen göra en insats. Gå på dessa vidriga människor som bedriver tidelag och annat hemskt med oskyldiga djur. De tycker jag då förtjänar det i så fall. här är hela artikeln om någon orkar läsa detta.

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards