Filifjonkans värld

Alla inlägg den 6 januari 2007

Av Filifjonkan - 6 januari 2007 22:43

Detta har i sanning varit en lat dag för en Filifjonka. Har bara tittat på skidor på tv nästan hela dagen Damer o herrar på längden damer o herrar utför och herrar skidskytte.Ingenstans har de svenske utmärkt sig nämvärt,men som reportrarna brukar säga "vi kan inte vara bäst jämt" (en sanning med modifikation) Jaja det kommer nya tävlingar igen.Så ser ni en Filifjonka med "Widescreenögon" så vet ni vad hon har sysslat med.Men nu skall Fjonkan stänga ögonen och säga" tack för idag lördag nu somnar vi du o jag!"

Av Filifjonkan - 6 januari 2007 22:02

Just nu 789 st och jag får beställa 100 till. Eller min son hjälper mig med det rättare sagt.Undrar hur stort utrymme man har till bilder Börjar bli svårt att hålla reda på dem. En lång lista med vad det är på dem finns det ju men ett rullande upp o ner. Skulle önska man kunde mappa dem eller tumnagla dem så de kunde ligga öppna.Får skylla mig själv som laddar så mycket bilder faktiskt....(muttrar diskret lite kul måste det ju vara med..) Sådär ja nu kan jag ladda ända till 900 det är fixat 100 nya.

Av Filifjonkan - 6 januari 2007 18:48

Det är ett skämt och man kan lika gärna vända på det så det blir en dam så ingen tar illa vid sig. Det är bara menat som en kul grej.

Av Filifjonkan - 6 januari 2007 15:51

Men i Arlas ostlager som ligger under jorden i Mönsteds kalkgruvor på Jylland där har det härjat råttor så de fick återkalla ost de levererat till Tyskland som var råttangripen. Som tur var så har inte Sverige fått leverans av den! Usch låter inte så roligt med tuggad råttost! Ryser..

Av Filifjonkan - 6 januari 2007 14:16

Vi har mailkontakt dagligen om ditt och datt och hon berättar om sina katter samt sina Colliehundar så varsågoda.Godermorgon. Ser att Du fick sängkamrat på morgonkvisten.Hoppas att Ni somnade om båda två. Idag fick jag servera långnäsorna frukost på sängen,,,,väckte dom 08:00 med matskålarna, nu är dom ute där det är +3,5 och mulet.Dom broddade har varit vakna i timmar och Chappe har lekt dokumentförstörare med min bok i natt,,,,,bitit sönder en hörna, när jag sov min skönhetssömn.Och jo Ping älskar Chappe, det har hon gjort sen första veckan hon kom in i huset men det är inte värre än hon kan vara otrogen som tur är,,,,,annars blev det ju inga bebbar.(läs kattungar)Mina piller ligger i magen tillsammans med kaffe och en skinkmacka.Nu ska jag ut på nätet och kika om det ändrat sig på körningsfronten, sen blir det in med hundarna och sanering av kroppen.Förresten ang. scanning av väggar och tak så är min fasa att hitta en spider i duchen när man står där blek och naken,,,,,,Choklad man har väl karaktär,,,,,fniss. Skämt å sido så är jag ingen gottegris och tur är väl det. Ang. Error(hennes dator] så ljuger han för mig idag, påstår att en kabel inte är ansluten,,,,,den till routern, men det funkar jättebra ändå,,,,,,,kontakten lyser grönt, men på skärmen är anslutningen överkorsad,,,,,testade att ta hem mail innan jag skulle starta om.Och Du kan skicka småbilder och sånt men inte för mycket blinkande och rörligt. Ha en bra dag och var rädd om dig.Så lyder hennes mail av i morse. Hon är en hårt arbetande kvinna så det är full rulle därbortöver.Hoppas hennes dag blir trevlig.Nu är det dags att använda den manuella telefonen,,den jag skall tala med idag har inte Msn :(

Av Filifjonkan - 6 januari 2007 13:30

Idag är det ju verkligen en skiddag på Tv alltså spännande,, straxt kör herrarnas igång med,På längden gick det inte å bra för de svenska damerna men en femteplats.

Av Filifjonkan - 6 januari 2007 12:27

Har alla ingridienserna sen förut till o med såsen den har stått ett tag i kylen .Fisk finns i frysen och ett par färska champinjoner rullar i sin påse när jag öppnar kylens dörr. Persiljan är frusen men det får duga vitlök hänger en fläta och lutktar i köket(men den håller onda andar och demoner borta särskilt vampyrerna som härjar i trakten) Arla med bild på fisken Champinjonfisk i citronsås. Ingredienser4 port600 g fiskfilé, t ex torsk1 tsk salt +(jag pepprar lite med citronpeppar också )2 1/2 dl Kelda mild citronsås200 g färska champinjoner1 vitlöksklyfta1 msk smör1/2 dl hackad persiljaGör så härSätt ugnen på 225°. Lägg fisken i en ugnssäker form. Strö över hälften av saltet. Häll över såsen. Stek i mitten av ugnen 15-20 min. Skiva svampen. Skala och skiva vitlöken. Fräs svamp och vitlök i smör i en stekpanna. Krydda med resten av saltet och persiljan. Ta ut fisken ur ugnen och strö blandningen över fisken. Servera med tomater och kokt ris. Tips! Ugnsstek tomaterna samtidigt med fisken.

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards