Filifjonkans värld

Alla inlägg den 29 januari 2007

Av Filifjonkan - 29 januari 2007 22:40

Slut på dagens vedermödor. Sängen den mjuka gossiga väntar på en Filifjonka. Kuddarna är uppbullade mot sänggaveln för här skall tittas på tv en stund 23.30 går Mash igen, en lite mysig stund. Den är ju en klassiker . Har sett serien hur många gånger som helst men det är ju så enormt många avsnitt så man glömmer dem emellanåt! Har dem inspelade med. Såg filmen "30 år efteråt" och det var roligt att se dem de var gamla allihop men man kände igen dem ändå! Nåväl dags då att ta ner skylten och stänga Godnatt Sverige var ni än är.

Av Filifjonkan - 29 januari 2007 19:23

Om ögonMen sade jag således detta:De vackraste ögon jag vetär barnets ögon som ser en storoch jublande hemlighetdet minsta alldagliga ting:en stjärna, ett blad, ett bioch en solstråles lek i en vattenpuss- som man inte får plaska i!Men sade jag således dettadå tänkte jag inte på degamla och stillsamma ögonsom dävnats i årens ve.Ty då - när de snuddas av glädjeoch skimra en stund och le,då märkte jag nog att det finnsinga vackrare ögon att se.- Nils Ferlin

Av Filifjonkan - 29 januari 2007 17:46

Kommer en om dagen ett tag. Fick dem av en mailväninna men de är ganska kul. Ingen skall ta åt sig,inget är illa menat, det är lite av "galghumorn " kan man säga. Här kommer den tredje: Jag gav upp jogging när mina tights gneds samman på låren och satte eld påmina strumpbyxor..

Av Filifjonkan - 29 januari 2007 16:05

Men herredumilde vad i hela friden har vi för kontroller av folk numera (skrik inte om den personliga integriteten för den kör jag ner i halsen på denne då) På Forsmark där får personalen avvisas från sitt arbete pga onykterhet! Skall det kallas kärnkraftssäkerhet? Näe nu får de ta mig fasen blåsa innan de går på sitt jobb det måste ju bli så ju . Innan vi har en härdsmätlta. Det räcker ju med att den onyktra personalen redan har härdsmälta i det lilla återstående brainet som de ev har kvar. Dessa personer skall ovillkorligen entledigas från sina arbeten . De kan sortera sopor, där ställer de inte till så farlig skada. Man blir ju chockad över detta faktiskt. Vi har fått höra om fulla chaufförer fulla läkare, fulla piloter, och nu fulla kärnkraftsarbetare. Vad i hela hula skall komma härnäst tro? Kan det bli värre?

Av Filifjonkan - 29 januari 2007 15:28

Lindstöm har varit väldigt aktuell igen .Länk det är nya sidor idag på Bon ton... Dags att fnissa eller gråta.

Av Filifjonkan - 29 januari 2007 13:32

Det slår alla rekorde idag. Det hade börjat tryta i kylskået på en del viktiga stapelvaror. Eftersom jag är inplogad och bilen begravd under en snöhög och har 2 st plogvallar meterbred den ena samt lårhög på Filifjonkan var det kört. Men ringde upp till Statoilmacken som nuförtiden har i stort sett allt man behöver.Jag rabblade det jag behövde det plockades ihop medan jag rabblade så sa de att de kommer under dagen med det.Blev ju jätteglad.30 min senare står Statoils kille utanför min dörr med kassarna. Han ser min bil och säger jag gör ren den från snö. Sopar rent hela bilen samt min farstubro. Är snäll och trevlig under tiden. Dessutom hade han gått ner till mig med kassarna går inte att komma in på min tomt alls med bil det visste han, men skottarservicen kommer senare idag och tar den hemska plogvallen så då är det öppet till Filifjonkan igen tack och lov. Alltså ett stort tack till denna mack med sin personal som förmodligen går omkring med änglavingar under sina kläder. Filifjonkan är rätt säker på det nu.

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards